نهادینه‌سازی مفاهیم قرآن با نگاه اهل بیت(ع)؛ لازمه توسعه فرهنگی جامعه
کد خبر: 1432361
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹

نهادینه‌سازی مفاهیم قرآن با نگاه اهل بیت(ع)؛ لازمه توسعه فرهنگی جامعه

گروه اجتماعی: امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه قرآن تنها برای الفاظ نیست بلکه باید مفاهیم آن در جامعه کاربردی شود، بیان کرد: برای توسعه فرهنگی در جامعه باید قرآن با نگاه اهل بیت(ع) در جامعه نهادینه شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند شب گذشته، 31 تیر در جمع شورای عالی بسیج رسانه و نخبگان رسانه‌ای استان اظهار کرد: در نظام حاکم تکرار وجود ندارد و خوشا به حال کسانی که از تجلیات الهی بهره می‌برند.



وی با اشاره به آیه 105 سوره مائده «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا عَلَیْکُمْ أَنْفُسَکُمْ لا یَضُرُّکُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَیْتُمْ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمیعاً فَیُنَبِّئُکُمْ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ: ای کسانی که ایمان آورده‌اید! مراقب خود باشید! اگر شما هدایت یافته‌اید، گمراهی کسانی که گمراه شده‌اند، به شما زیانی نمی‌رساند. بازگشت همه شما به سوی خداست و شما را از آنچه عمل می‌کردید ، آگاه می‌سازد.» گفت: رسالت ما در این دنیا هوشیار بودن است.



امام جمعه بیرجند با بیان اینکه رشد نظام سلطه بادکنکی است، بیان کرد: در این صورت هرچه بیشتر رشد کند زودتر از بین خواهد رفت.



رضایی با اشاره به اینکه روز قدس یادگار امام خمینی(ره) است، افزود: باید روز قدس را بزرگ بشمریم و همیشه در صحنه حضور داشته باشیم چراکه قدس تنها به فلسطین تعلق ندارد بلکه متعلق به تمام مسلمانان است.



وی با تأکید بر اینکه رسانه نباید اجازه دهد که نگاه سکولار بر جامعه حاکم شود، اظهار کرد: رسانه چشم جامعه است از این رو باید معارف قرآن و سبک زندگی ائمه(ع)را در بین مردم نهادینه کند.



امام جمعه بیرجند عنوان کرد: نگاه اسلام سکولار، نگاهی است که تنها خود ر ا قبول دارند و به اجتماع هیچ‌گونه توجهی نمی‌کنند و اسلام را یک دین فردی بیان کرده که به دیگری کاری ندارد.



رضایی نگاه دیگر را به اسلام، نگاه تکفیری دانست و گفت: این افراد یک نگاه تنگ‌نظرانه دارند و تنها خود را مسلمان فرض می‌کنند در حالی که هر دوی این‌ نگاه‌ها از حقیقت اسلام دور است.



وی برترین نگاه را، اسلام ناب محمدی بیان کرد و افزود: بهترین اسلامی که باید در جامعه پیاده شود اسلام ناب محمدی است و رسانه ملی در این زمینه می‌تواند بسیار مؤثر باشد.



امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه قرآن تنها برای الفاظ نیست بلکه باید مفاهیم آن در جامعه کاربردی شود،  بیان کرد: برای توسعه فرهنگی در جامعه باید قرآن با نگاه اهل بیت(ع) در جامعه نهادینه شود.

captcha