حجاب برخاسته از سنت‌ و ارزش‌های ایران اسلامی است/ حفظ حجاب؛ مبارزه با تهاجم فرهنگی
کد خبر: 1428345
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
امام جمعه کرج:

حجاب برخاسته از سنت‌ و ارزش‌های ایران اسلامی است/ حفظ حجاب؛ مبارزه با تهاجم فرهنگی

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان البرزگفت: حجاب برخاسته از سنت‌ها و ارزش‌ها در ایران اسلامی است و حفظ حجاب و ارزش‌ها یعنی مبارزه با تهاجم فرهنگی، بنابراین همه زنان ایران اسلامی با عفاف و حجاب خود می‌توانند با تهاجم فرهنگی مقابله کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج 20 تیر، در خطبه‌های نماز جمعه کرج گفت: همه ما مرگ را درک خواهیم کرد؛ چرا که همه مسافر آخرت هستیم و در این دنیا در معرض امتحان‌های سهل و دشوار قرار خواهیم گرفت. یکی از امتحانات الهی این است که در زندگی دنیوی از بیکاری بپرهیزیم و پر کار باشیم؛ چرا که پرکاری یکی از نشانه‌های تقوا است و اگر انسان‌ها در دنیا ساعتی بیکار باشند باید در مقابل پروردگار پاسخگو باشند.
وی با اشاره به نامه 59 از نامه‌های نهج البلاغه، خاطرنشان کرد: امیرمومنان(ع)، در این نامه به یکی از سران لشکر می‌فرماید « بدان که دنیا دار بلا است و هر روز در این دنیا مورد امتحان قرار خواهید گرفت».
این مسئول ادامه داد: حفظ خویشتن در این دنیا به همه واجب است و مؤمنان باید خود را از لغزش حفظ کنند و خود را در مسیر جهنم قرار ندهند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به رهنمون‌های رهبر معظم انقلاب پیرامون هوشیاری در مقابل ترفندهای دشمنان، گفت: مسئولان و مردم نباید از حرکات بعدی دشمنان غافل شوند؛ چرا که هدف دشمنان در حال حاضر ایجاد اخلال در دستگاه‌های محاسباتی ما است.
وی اظهار کرد: دشمن با کارهای عظیم تبلیغاتی قصد برهم زدن آرامش کشور را دارد ولی در این میان هوشیاری ما از اهمیت زیادی برخوردار است.
حسینی‌همدانی در ادامه با اشاره به تغییر گفتمان برخی از مدیران در سالهای اخیر گفت: دشمنان اسلام و ایران همیشه ادعا کرده‌اند که در ایران نیازی به راه‌انداختن جنگ نیست و باید کاری کنیم که مسئولان به مرور زمان حرفهای ما را تکرار کنند و متأسفانه گفتمان برخی از مسئولان در ابتدای خدمتشان تا به امروز تغییر کرده است و این نشانه تحقق اهداف دشمنان است.
امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه 21 تیرماه سال 1314 هجری قمری که در مسجد گوهرشاد رخ داد، تصریح کرد: در این حادثه بسیاری از زنان مسلمان به خاک و خون کشیده شدند و همین واقعه باعث شد که 21 تیرماه در تقویم به نام روز «عفاف و حجاب» نام‌گذاری شود.
حسینی‌همدانی افزود: دشمنی با عفاف و حجاب در ایران به دوره قاجار بر می‌گردد و در زمان رضا شاه نیز با کشف حجاب سعی کردند که زنان ایران اسلامی را با حجاب بیگانه کنند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز بابیان اینکه شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا ریشه در اعتقادات ما دارد، گفت: در بسیاری از کشورهای مسلمان در گوشه گوشه دنیا مانند فلسطین و غزه به بهانه دفاع از حقوق بشر انسان‌ها را می‌کشند و اگر این حقوق بشر است پس ننگ بر این حقوق بشر و ننگ بر آمریکایی که همیشه از دفاع از حقوق بشر دم می‌زند.
این مسئول افزود: دشمن با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به خانه‌های ما نفوذ پیدا کرده که در این برهه حساس باید با هوشیاری و تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب، این روش ستیزه‌جویانه دشمنان را خنثی کنیم.
وی در پایان با اشاره به استفاده دشمنان از تبلیغات رسانه‌ای، شبکه‌های ماهواره‌ای، عکس‌های مبتذل و تهاجم فرهنگی، گفت: تهاجمات گسترده دشمنان مهم‌ترین حرکت برای مقابله با عقاید و ارزش‌های دینی در جامعه اسلامی است.

captcha