اقتصاد مقاومتی با صرفه‌جویی تحقق می‌یابد
کد خبر: 1426323
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲

اقتصاد مقاومتی با صرفه‌جویی تحقق می‌یابد

گروه اجتماعی: امام جمعه مهدیشهر با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی با صرفه‌جویی تحقق می‌یابد، اظهار کرد: مردم وظیفه دارند صرفه‌جویی را در سبک زندگی خود نهادینه کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام محمد بارانی، امام جمعه مهدی‌شهر روز گذشته، 14 تیر‌ در جمع مردم روزه‌دار مهدی‌شهر در حسینیه المهدی با بیان اینکه ما در حال مقابله  دو جنگ بزرگ جنگ اقتصادی و جنگ تمام عیار فرهنگی هستیم، گفت: دشمن از سال‌های قبل تحریم‌های شدیدی را علیه ما به کار بست که باعث شد مشکلات زیادی برای کشور ما به‌وجود آید اما ملت ما همچنان ایستادگی کرد.

امام جمعه مهدیشهر افزود: امام خامنه‌ای نیز در‌خصوص این جنگ بزرگ اقتصادی راهبرد اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که در این راهبرد هم دولت وظیفه دارد زمینه تولید و صنعت را در کشور فراهم کند و هم مردم وظیفه دارند صرفه‌جویی  را در سبک زندگی خود نهادینه کنند.

امام جمعه مهدیشهر با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی را با صرفه‌جویی سرلوحه زندگی خود قرار دهیم، افزود: امام خامنه‌ای رمضان سال گذشته فرمودند که سفره‌های افطاریمان را ساده برگزار کنیم که عده‌ای به این امر لبیک گفتند و لازم است تا ما هم به این فرمان لبیک بگوییم تا تمرینی در جهت اقتصاد مقاومتی باشد.

وی هدف اصلی برنامه‌های ماهواره‌ای را متلاشی کردن بنیان خانواده برشمرد و افزود: دشمن در فضای مجازی و تلویزیون با پخش فیلم‌های جذاب، ایمان جوانان ما را مورد هجمه قرار می‌دهد و بدین وسیله می‌خواهد غیرت را در جامعه اسلامی از بین برده و جوانان را از پدرو مادر و زنان را از مردان جدا کند.

امر ناپسند طلاق در جامعه قبح‌زدایی شده است

بارانی افزود: روانشناسان می‌گویند «یک تصویر مستهجن برابر با هزار کلمه تأثیر‌گذار است» حال تصور کنید که چگونه یک فیلم و سریال ناخودآگاه در ضمیر فرد چنان تأثیر می‌گذارد و تبدیل به ادراک می‌شود که دیگر از هیچ چیزمثبتی تأثیر نمی‌پذیرد‌. 

امام جمعه مهدیشهر با ابراز تأسف از آمارهای تکان‌دهنده طلاق در کشور که از هر 4 ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود، اظهار کرد: در گذشته اگر طلاقی صورت می‌گرفت همه ناراحت می‌شدند اما الان دشمن چنان از طلاق قبح‌زدایی کرده که برای این امر ناپسند جشن ‌می‌گیرند‌.

captcha