اصلاح جامعه و افراد؛ لازمه انتظار ظهور مصلح کل
کد خبر: 1417060
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
حجت‌الاسلام غفاری اظهار کرد:

اصلاح جامعه و افراد؛ لازمه انتظار ظهور مصلح کل

گروه سیاسی: خطیب جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی مقدمه حکومت حضرت مهدی(عج) است، ابراز کرد: لازمه انتظار ظهور مصلح کل، اصلاح جامعه و صالح شدن افراد جامعه مهدوی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام اباصلت غفاری، خطیب جمعه خلیل آباد روز گذشته، 23 خرداد‌ در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک عید نیمه شعبان به فراهم کردن زمینه‌های ظهور امام زمان(عج) اشاره کرد و افزود: منتظران باید به‌دنبال حق باشند تا بتوانند از این طریق مقدمات ظهور حضرت را به‌وجود آورند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی مقدمه حکومت حضرت مهدی(عج) است، ابراز کرد: بر این اساس مسئولان باید با عدالتخواهی منتظر امام زمان(عج) باشند زیرا لازمه انتظار برآمدن مصلح کل، اصلاح جامعه و صالح شدن افراد جامعه مهدوی است.

خطیب جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه اعتقاد به ظهور برای امید داشتن و تلاش بیشتر و بهتر زندگی کردن است، گفت: برای فراهم شدن زمینه ظهور باید کار و تلاش مضاعف در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، علمی و اجتماعی انجام دهیم.

حجت‌الاسلام غفاری با اشاره به صفات منتظران گفت: منتظر منفعل و گوشه‌گیر نیست بلکه مرتب کار و تلاش کرده و خود را آماده ظهور می‌کند بنابراین در این راستا امسال وظیفه ما به‌عنوان منتظران حضرت قائم(عج) این است که در زمینه اقتصادی و فرهنگی کار و تلاش جهادی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خلیل‌آباد ادامه داد: امروز دنیا تشنه ظهور و منتظر موعود است و هر چه به جلو حرکت می‌کنیم، ظلم و ستم‌های بیشتری در جهان اتفاق می‌افتد که این امر تشنگی را ‌میان ملت‌های جهان افزایش پیدا می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دشمن سعی دارد با ترویج افکار الحادی ‌میان جوانان آن‌ها را از آینده و سرنوشت جامعه انسانی نا‌امید کند، افزود: امروز شبکه‌های ماهواره‌ای به‌عنوان ابزار دشمن به‌دنبال سست کردن اعتقادات نسل جوان کشور است تا بدین وسیله الگوهای منحرف و منطبق با تعالیم غرب را به جوان مسلمان ایرانی تحمیل کند لذا باید به هوش باشیم و در راستای تقویت معنویت جوانان تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام غفاری در ادامه با اشاره به تهدیدهای گروه‌های تروریستی در جهان اظهار کرد: اتفاقاتی که امروز در کشورهای مختلف رخ می‌دهد در حقیقت ثمره مداخلات نظامی و سیاست‌های نظام سلطه برای تقابل با جهان اسلام است که توسعه این ناامنی‌ها به کشورهای مختلف ضرر می‌زند.

وی با بیان اینکه اعضای گروه داعش از هر جنایتی کوتاهی نمی‌کنند، اقدامات جنایتکارانه این گروه در کشور عراق را محکوم کرده و عنوان کرد: اعضای این گروه را افسران حزب بعث صدام تشکیل می‌دهند بنابراین مسلمانان با حفظ وحدت و یکپارگی باید جلوی دخالت گروه‌های تکفیری در امور کشورشان را بگیرند.

نماینده ولی فقیه در خلیل‌آباد در ادامه اظهار کرد: بحث سلامت یکی از عمده مشکلات مردم بود که امروز با خدمات دولت یازدهم و تلاش‌های وزارت بهداشت و درمان کشور مرتفع شده است، این گونه خدمات که آحاد مردم را دربر می‌گیرد، اقدامی شایسته است که امیدواریم با اجرای مطلوب به‌صورت مستمر ادامه داشته باشد.

captcha