تلاش برای سعادت مردم از راهکارهای آمادگی برای ظهور است
کد خبر: 1416528
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹

تلاش برای سعادت مردم از راهکارهای آمادگی برای ظهور است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: یکی از راهکارهای آمادگی برای ظهور امام عصر(عج) بحث «مسئولیت‌پذیری» یعنی تلاش برای سعادت مردم و جامعه است.

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی‌ قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: یکی از راهکارهای آمادگی برای ظهور امام عصر(عج) بحث «مسئولیت‌پذیری» است یعنی همه باید برای سعادت مادی و معنوی خود، خانواده و جامعه نهایت تلاش خود را انجام دهیم و از عواقب مسئولیتی که بر عهده داریم هراس نداشته و به فکر سعادت خود و جامعه باشیم‌.

وی افزود: اگر بخواهیم خود را به جامعه مهدوی نزدیک کنیم باید بعد از بحث مسئولیت‌پذیری تکلیف‌محوری را در وجودمان نهادینه کنیم و هر قدمی که بر می‌داریم بر اساس تکلیفی که داریم انجام دهیم نه تنها بر اساس منافع خود کاری را بکنیم.

ایثار، فرهنگ جامعه مهدوی است

حجت‌الاسلام دشتکی ابراز کرد: فرهنگ جامعه مهدوی فرهنگ ایثار است یعنی در همه امور باید از‌خود گذشتگی داشته باشیم و عنصر مجاهدت، شهادت‌طلبی، هوشمند عمل کردن، خلاقیت و ابتکار در امور را باید مورد توجه قرار دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان ابراز کرد: هر آنچه که لایق و شایسته انسان و هر آنچه که لازمه خشنودی و سعادت بشر است در جامعه ایده‌آل و آرمانی مهدوی وجود دارد.

وی بیان کرد: خداوند وقتی انسان را خلق کرد مسئولیت عظیم جانشینی خود را بر عهده او گذاشت و برای رسیدن به این جایگاه والا از طریق انبیای الهی مسائل دینی و اعتقادی را در اختیار مردم قرار داده است.

اصلی‌ترین نسخه مدیریتی اسلام در قالب جامعه مهدوی است

حجت‌الاسلام دشتکی ادامه داد: خداوند انبیای الهی را مسئول رهنمون شدن جامعه در این امر قرار داده و آخرین دستور توحیدی و الهی نیز توسط آخرین پیامبر، نبی مکرم اسلام(ص) در قالب دین اسلام در اختیار جامعه بشری قرار گرفته است، با توجه به اینکه اسلام آخرین و کامل‌ترین دین است؛ بنابراین اصلی‌ترین و حساس‌ترین نسخه مدیریتی آن در قالب جامعه مهدوی در حال پیاده شدن است.

وی اضافه کرد: سبک زندگی اسلامی را باید از طریق قرآن، سیره انبیا و اهل بیت(ع) شناخت پیدا کنیم و بعد از این شناخت باید آ‌ن‌ها را در زندگی اسلامی به کار ببریم، جامعه ما یک جامعه مهدوی است و یکی از بحث‌های اساسی آن بعد از ثبات و توسعه‌یافتگی بحث الهام بخش بودن است که اساس الهام‌بخشی در قرآن و سیره اهل بیت‌(ع) است.

captcha