تببین منطقی عواقب نامطلوب هجمه‌های فرهنگی از وظایف اصلی رسانه‌هاست
کد خبر: 1415069
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱

تببین منطقی عواقب نامطلوب هجمه‌های فرهنگی از وظایف اصلی رسانه‌هاست

گروه اجتماعی: مسئول فرهنگی ـ اجتماعی سپاه عاشورا اظهار کرد: باید عواقب نامطلوب ماهواره و هجمه‌های فرهنگی این رسانه، به عموم مردم به‌صورت منطقی تببین شود؛ چراکه اولویت روشنگری در این امر، خانواده‌ها هستند تا با آگاهی از خطرات آن پیشگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، توکل فرهادی، مسئول فرهنگی ـ اجتماعی سپاه عاشورا امروز، 18 خرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیشترین و گسترده‌ترین هجمه‌های فرهنگی علیه فرهنگ و ارزش‌های اسلامی از طریق ماهواره صورت می‌پذیرد، گفت: برای مقابله با هجمه‌های این رسانه، امسال اصلی‌ترین برنامه معاونت فرهنگی، برگزاری نشست‌های روشنگری است.
وی با اشاره به اینکه دسترسی به این رسانه آسان است، افزود: متأسفانه بیشتر خانواده‌‎ها از تبعات برنامه‌های این رسانه که اغلب غیراخلاقی بوده و کانون خانواده را هدف گرفته است، بی‌اطلاع هستند.
فرهادی لزوم توجه جدی مسئولان به مقابله عقلانی با آن را مهم برشمرد و ادامه داد: باید عواقب نامطلوب این رسانه به عموم مردم به‌صورت منطقی تببین شود و اولویت ما برای روشنگری خانواده‌ها هستند تا با آگاهی از خطرات آن پیشگیری کنند.

روشنگری تهدیدات ماهواره، در سایه اراده جمعی همه نهادها محقق می‌شود

فرهادی ظرفیت بسیج را برای آگاهی‌دهی و روشنگری در این خصوص بی‌بدیل خواند و بیان کرد: امید است بسیجیان همچون گذشته به‌خصوص در حلقه‌های صالحین بتوانند نقش خودشان را به‌خوبی نشان دهند.
وی مقابله با تهدیدات ماهواره را در سایه اراده جمعی همه نهادها از جمله شورای فرهنگی استان، استانداری، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد برشمرد و ادامه داد: این نهادها می‌توانند با همدلی، برنامه‌ریزی و تولید محتوا نقش اساسی در این زمینه داشته باشند.
فرهادی همچنین از برگزاری کارگاه ویژه سخنرانان فرهنگی در این خصوص همزمان با 21 و 22 خرداد خبر داد و گفت: این کارگاه با حضور سخنرانان منطقه شمال‌غرب کشور از استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان به میزبانی سپاه عاشورا در تبریز برگزار می‌شود.

captcha