مکارم اخلاقی یکی از نیازهای ضروری جامعه امروزی است
کد خبر: 1412289
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۱

مکارم اخلاقی یکی از نیازهای ضروری جامعه امروزی است

گروه اجتماعی: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: ‌اگر اخلاق در جامعه نباشد، جامعه یک جامعه جهنمی است و جامعه ما به‌شدت نیاز به مکارم اخلاقی دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، آیت‌الله سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور روز گذشته، 9 خرداد در جمع نمازگزاران شهر کرمان گفت: جامعه ما به‌شدت نیاز به مکارم اخلاقی دارد.
وی افزود: گاهی انسان احساس می‌کند در کنار همه کمبودهای که در جامعه وجود دارد، کمبود اخلاقی نمود بیشتری به خود می‌گیرد و اگر اخلاق در جامعه نباشد، جامعه یک جامعه جهنمی است.
آیت‌الله تقوی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) فلسفه بعثت خود را در این می‌دانند که من مبعوث شده‌ام برای اینکه اخلاق جامعه انسانی را کامل و تکمیل کنم و این حرف بزرگی است و نباید به سادگی از کنار این جمله گذشت.
وی گفت: سیاستمدار، مدیر اداره، پدر و مادر، دوست و ... همگی باید از اخلاق مناسب برخوردار باشند تا زندگی آنها شیرین شود تا بتوانند مسیر انسانیت را با موفقیت طی کنند.
آیت‌الله تقوی با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی عنوان کرد: نام‌هایی که مقام معظم رهبری برای سال‌ها انتخاب می‌کنند تشریفاتی نیست، بلکه جهت‌گیری فعالیت‌ها طی یک سال مشخص می‌شود.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: اقتصاد را چگونه باید به پیش ببریم و مشکلات اقتصادی را با چه وسیله و ابزاری حل کنیم، فرهنگ را با چه ابزار و وسیله حل کنیم، این دو مقوله مهم زندگی بشری در یک نظام مانند نظام اسلامی تحقق پیدا نمی‌کند مگر اینکه یک عزم ملی پشت سر آن دو باشد.
آیت‌الله ‌تقوی با اشاره به اینکه حل مشکلات اقتصاد کشور نیاز به یک عزم ملی دارد تا شکوفایی آن را رقم بزند، عنوان کرد: در عزم ملی باید همه آحاد کشور باور داشته و به این اعتقاد رسیده باشند که باید در مسائل اقتصادی دست به دست هم دهند تا مشکلات اقتصادی از سر راه برداشته شود.
وی اظهار کرد: همه باید به این نتیجه رسیده باشند که فرهنگ یک مسئله اساسی است و نیاز به عزم ملی دارد تا مسائل فرهنگی را سر و سامان دهیم.
آیت‌الله تقوی بیان کرد: ما برای این انقلاب سرمایه‌گذاری عظیمی کرده‌ایم و دشمن طی 35 سال با شیوه‌ها و روش‌های گوناگون سعی کرد این حرکت عظیم را بشکند و از راه‌های مختلف وارد شده است.
وی افزود: اگر آمریکا بر روی یکی از دولت‌های جهان اخم کند آن دولت بلافاصله تغییر می‌کند و شیرازه آن کشور به هم می‌ریزد، اما ملت رشیدی مانند جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام راحل در مقابل مستکبران، جهان‌خواران و استعمارگران ایستا‌ده و می‌گوید نه، ما خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم.
آیت‌الله تقوی اظهار کرد: آمریکا و همدستانشان برای نابودی انقلاب از راه‌های مختلفی از جمله نفوذ در درون حاکمیت در آغاز انقلاب، ترور شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی کشور توسط منافقان، تحریک قومیت‌ها، راه انداختن جنگ هشت ساله دفاع مقدس، ابزار مجازی و نرم‌ و فشارهای سیاسی در سطح بین‌المللی را انجام داد‌ند ‌که در این زمینه تا‌کنون موفق نشده‌اند.

captcha