سوم خرداد، نماد ایستادگی بر ارزش‌های اسلامی است
کد خبر: 1409972
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵

سوم خرداد، نماد ایستادگی بر ارزش‌های اسلامی است

گروه اجتماعی: قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان گفت: مسئولان باید دفاع مقدس و خصوصا فتح خرمشهر که تبدیل به نماد مقاومت و ایثار شده است را به عنوان یک فرهنگ ارزشمند و حیات‌بخش در جامعه نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مریدی، قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، با اشاره به سالروز فتح خرمشهر درعملیات بیت‌المقدس و روز مقاومت، ایثار و پیروزی اظهار کرد: سوم خرداد یادآور حقیقت خودباوری و مقاومت ملت ایران در برابر رژیم‌های زورگو است.

وی با بیان اینکه طی جنگ تحمیلی جهان استکبار با تمام وجود سعی داشت انقلاب اسلامی و نظام برآمده از اراده ملی را سرنگون کند افزود: رزمندگان اسلام بوسیله تقوای الهی و روح مقاومت و ایثار که منشأ گرفته از آموزه‌های اسلامی است توانستند بر دشمنان خود فائق آیند.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در مسیر شکوهمند دفاع مقدس بود اظهار کرد: فتح خرمشهر اثبات کرد راه پیروزی و موفقیت ایران مقاومت و ایستادگی بر ارزش‌های ایرانی اسلامی بوده و پیشرفت را باید در بین جوانان و دانشمند داخلی یافت.

وی با بیان اینکه فتح مقتدرانه و باشکوه خرمشهر باید به نحو احسن برای نسل‌های آینده تشریح شود اظهار کرد: مسئولین باید دفاع مقدس و خصوصا فتح خرمشهر که تبدیل به نماد مقاومت و ایثار شده است را به عنوان یک فرهنگ ارزشمند و حیات‌بخش به جامعه تزریق کنند.

حجت‌الاسلام مریدی با اشاره به به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) از فتح خرمشهر مبنی بر اینکه فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزشهای اسلامی است گفت: امروز وجود نظام جمهوری اسلامی و خدمتگذار در ایران نتیجه رشادت‌های رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر است.

captcha