توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند مدیریت جهادی است
کد خبر: 1408466
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱

توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند مدیریت جهادی است

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی ﮔﻔﺖ: توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند مدیریت جهادی است و برای تعالی جامعه دینی باید به این مقوله توجه ویژه شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش خبرگزاری بین‌الملی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، حسین ثابت‌قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، در نشست هم‌اندیشی با مدیران موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان ﺑﺎ تاکید بر اھﻤﯿﺖ و ﺟﺎﯾﮕﺎه ﻗﺮآن در اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ، اظهار کرد: ﻗﺮآن ﮐﺮﯾﻢ در ﭘﯿﺮوزی اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ ﻧﻘﺶ اﺳﺎﺳﯽ داﺷﺖ، اﻣﺮوز ﻧﯿﺰ اﯾﻦ ﮐﺘﺎب آﺳﻤﺎﻧﯽﻣﺤﻮر باید عامل ﺗﺜﺒﯿﺖ و اﺳﺘﻤﺮار اﻧﻘﻼب ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎﺷﺪ.
وی تصریح کرد: ﺑﺮای ﺗﺮوﯾﺞ ﻓﺮھﻨﮓ ﻗﺮآﻧﯽ ﺑﺎﯾﺪ اﺑﺘﺪا ظﺮﻓﯿﺖ‌ھﺎی اﯾﻦ ﺣﻮزه را ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﮐﺮد و ﺳﭙﺲ ﺑﺮای اﺟﺮاﯾﯽ شدن اھﺪاف ﻗﺮآﻧﯽ اﻗﺪام ﻋﻤﻠﯽ اﻧﺠﺎم داد چرا که ﻗﺮآن ﮐﺘﺎب ﻗﺎﻧﻮن اﺳﺎﺳﯽ اﺳﻼم و ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎن اﺳﺖ و ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻓﺮھﻨﮕﯽ، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، ﺳﯿﺎﺳﯽ، ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ ﺟﺎﻣﻌﻪ در آن ﻣﻄﺮح ﺷﺪه اﺳﺖ.
ثابت قدم وحید ﮔﻔﺖ: ﻧﯿﺎز اﺳﺖ ﺑﻪ‌ﻣﻨﻈﻮر ﺗﺮوﯾﺞ ﻓﺮھﻨﮓ ﻗﺮآﻧﯽ در ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺻﺤﺎب ﻗﺮآن را ﺑﺎ ھﻢ ھﻤﺎھﻨﮓ و ھﻤﺮاه ﮐﻨﯿﻢ ﭼﺮاﮐﻪ در اﯾﻦ ﺻﻮرت ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ‌ھﺎ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ھﺎی ﻗﺮآن ﻣﯽ‌ﺗﻮاﻧﺪ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ‌آﻣﯿﺰ ﺑﺎﺷﺪ.
حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر هدایتی، سرپرست معاونت امور فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، نیز در این نشست با اشاره به اینکه در راستای توسعه و ترویج مفاهیم قرآنی نیازمند برنامه‌ریزی درست هستیم، گفت: باید تلاش کنیم تا با برپایی دوره‌های آموزشی برای مربیان موسسات قرآنی به توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در استان کمک کنیم.
وی با اشاره به رسالت خطیر مربیان قرآن در امر تدریس اظهار کرد: مدرس و مربی خوب کسی است که ذوق تدریس داشته باشد در حالی‌که با این مهم می‌تواند فعالان خوبی را در حوزه قرآن و عترت پرورش دهد.
وی رویکرد اصلی و محوری در سال جاری را بحث آموزش اعلام کرد و گفت: در همین راستا در تلاشیم تا با برپایی دوره‌های آموزشی مربیان را تقویت و از ظرفیت آنها به‌عنوان مربیان بومی برای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی استفاده کنیم.

captcha