تضاد بین آموزش‌های خانه و مدرسه کم شود
کد خبر: 1403450
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷

تضاد بین آموزش‌های خانه و مدرسه کم شود

گروه اجتماعی: مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما باید رسالت خودمان را بازخوانی کنیم، گفت: باید روش‌های آموزش و پرورش را بررسی کرده و تضاد بین خانه و مدرسه را کمتر کنیم.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، محسن صادق‌پور، مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش امروز، 15 اردیبهشت در تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی خراسان‌ جنوبی با اشاره به حدیثی از امام هادی(ع) گفت: ایشان در این حدیث می‌فرمایند: بهتر از نیکی نیکوکار و برتر از علم حامل آن است.



وی ضمن گرامیداشت مقام معلم و با اشاره به اینکه این ایام فرصت مغتنمی است که از مقام معلم و خدمات معلمان تجلیل کنیم، عنوان کرد: باید بررسی کرد چگونه می‌توان آرامش بیشتری را به جامعه مخاطب بخشید.



روش‌های آموزش و پرورش بررسی شود



مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما باید رسالت خودمان را بازخوانی کنیم، بیان کرد: باید روش‌های آموزش و پرورش را بررسی کرده و تضاد بین خانه و مدرسه را کمتر کنیم.



صادق‌پور با بیان این‌که اگر به‌دنبال سعادت دیگران باشیم می‌توانیم از دست دیگران سعادت خود را دریافت کنیم، عنوان کرد: اگر به‌دنبال سعادت خود باشیم معلوم نیست به آن دست پیدا کنیم.



وی با اشاره به شعار امسال و با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا فرهنگ جامعه را ارتقا دهیم، بیان کرد: برای تحقق این امر باید عزم ملی در معلمان ایجاد و یأس و ناامیدی از گردونه خارج شود.



مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که باید جایگاه فرهنگیان را در جامعه ارتقا دهیم، بیان کرد: همچنین جایگاه آموزش و پرورش باید در کشور ارتقا پیدا کند.



صادق‌پور راه توسعه کشورهای فقیر را توسعه آموزش و پرورش دانست و یادآور شد: اصل و بنیان آموزش و تحصیل دوران ابتدایی است.



آموزش و پرورش از اندیشه‌های شهید مطهری استفاده کند



عباس لامعی، مدیرکل آموزش پرورش خراسان جنوبی نیز در این مراسم روند انتخاب معلمان نمونه را بر اساس فرم «الف» و «ج»  امتیازدهی فرهنگیان معرفی کرد و افزود: در مجموع 3 هزار و 338 پرونده بررسی شدند که از این میان 12 نفر به عنوان معلمان نمونه در استان انتخاب شدند.



وی با اشاره به اینکه معلم نمونه باید الگوی نمونه باشد، افزود: آموزش و پرورش باید از اندیشه‌های بزرگان انقلاب همچون شهیدان مطهری رجایی و باهنر استفاده کرده؛ چراکه اینان از اولین و بهترین معلمان انقلاب به‌شمار می‌روند.



مدیرکل آموزش پرورش خراسان جنوبی دلیل شخصیت‌بخشی و سعادت جامعه را دستگاه آموزش پرورش و معلمان دلسوز دانست و اظهار کرد: طی نظر سنجی‌های انجام شده بالاترین درجه اعتماد در بین مردم متعلق به معلمان است.

captcha