اقامه نماز جماعت در ادارات موجب ترویج آموزه‌های دینی می‌شود
کد خبر: 1402691
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳

اقامه نماز جماعت در ادارات موجب ترویج آموزه‌های دینی می‌شود

گروه اجتماعی: مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان اقامه نماز جماعت در ادارات را موجب ترویج آموزه‌های دینی و توسعه و گسترش معارف اسلامی دانست و گفت: برپایی نماز جماعت در سطح ادارات و مراکز آموزشی و فرهنگی باید تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان روز گذشته، 13 اردیبهشت در نشستی با رئیس ستاد اقامه نماز و مدیران دفاتر ستادی‌ این اداره‌کل در شاهرود با تأکید بر اینکه برپایی نماز جماعت در سطح ادارات و مراکز آموزشی ـ  فرهنگی باید تقویت شود، گفت: نماز بهترین و زیباترین عبادت است که می‌توان با فرهنگ‌سازی در همه ابعاد جامعه این فریضه الهی را نهادینه کرد.

به گفته وی ‌میان روایات اهل بیت‌(ع)  نماز جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد و ما باید نسبت به برپایی آن و تبیین این جایگاه در جامعه تلاش کنیم.

رئیس ستاد ساماندهی شئون مذهبی استان سمنان با اشاره به نقش نماز جماعت در همبستگی مردم اظهار کرد: در دوران جنگ، نماز جماعت موجب تقویت روح همبستگی و اتحاد بود و به جرأت می‌توان گفت که مهم‏ترین دلیل پیروزی جبهه حق علیه باطل توسعه ایمان از طریق صفوف جماعت بود.

شکری با بیان اینکه در زمان کنونی که دشمنان با برنامه‌ریزی و تبلیغات گسترده تلاش می‌کنند تا جوانان و نوجوانان را از دین مبین اسلام دور کنند، متذکر شد: همه ما مسئولیم با برنامه‌ریزی و ارائه راهکار مناسب در این راه دشمنان را ناکام کرده و اجازه ندهیم به اهداف پلید خود برسند.

حجت‌الاسلام محسن فاطمی`نیا، رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان در این نشست از انتخاب دبیر اقامه نماز در چهار شهرستان استان برای اولین بار در کشور خبر داد و افزود: برای اولین بار در سطح کشور در شهرستان‌های شاهرود، دامغان و مهدیشهر فردی به‌عنوان دبیر ستاد اقامه نماز معرفی می‌شود که این اقدام با هدف پیشبرد بهتر برنامه‌های ستاد اقامه نماز انجام می‌گیرد.

وی افزود: دبیر ستاد اقامه نماز موظف است که همکاری صمیمانه‌ای بین سازمان‌های فرهنگی در زمینه برگزاری نماز داشته باشد که در این راستا وبلاگ‌نویسی، فعالیت در دنیای مجازی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی جهت ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه از وظایف دبیران ستاد اقامه نماز است.

فاطمی‌نیا، ستاد اقامه نماز را متولی اصلی امر نماز دانست  که به شکل ستادی مشکلات و موانع برنامه‌های برگزاری نماز در سطح ادارات را برطرف و از موازی کاری بین دستگاه‌های مسئول در امر برگزاری  این فریضه الهی جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی ستان سمنان در بحث برگزاری نماز قابل توجه و تقدیر است، یادآور شد: ولی روند اجرایی نماز در سطح شهرستان‌های استان با توجه به فعالیت‌هایی که تا‌کنون صورت گرفته راضی‌کننده نیست و تلاش و کوشش بیشتری توسط دیگر ادارات و سازمان‌ها در این زمینه را می‌طلبد.

captcha