راهبرد معقول ایران، کشور را به یک قدرت بلامنازع در منطقه تبدیل کرده است
کد خبر: 1396616
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳

راهبرد معقول ایران، کشور را به یک قدرت بلامنازع در منطقه تبدیل کرده است

گروه سیاسی: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استراتژی و راهبرد معقفول جمهوری اسلامی ایران این کشور را به یک قدرت تأثیرگذار و بلامنازع در منطقه تبدیل کرده است، گفت: اثر تأثیرگذاری قدرت ایران را امروز در سوریه می بینیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امر، 29 فروردین در مراسم رژه نیروهای مسلح در قزوین که به مناسبت روز ارتش برگزار شد، اظهار کرد: ملتی که قلب، جان و روح آنان با ایمان اخلاق و فرهنگ برآمده از ارزش‌های ایرانی و اسلامی بنا نشود، اقتدار و امنیت را تجربه نمی‌کند.
وی با بیان اینکه باید در همه عرصه‌ها با تمام توان حرکت کنیم تا به قله‌های پیشرفت و اقتدار دست پیدا کنیم، افزود: امروز ملت ایران در یکی از زیباترین دوران اقتدار دفاعی و امنیتی خود سپری می‌کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قدرت دفاعی ایران اسلامی به قدری است که فرمانده ارشد نیروهای امنیتی امریکا به راحتی به قدرت جمهوری اسلامی ایران  در  منطقه اعتراف می‌کند و بیان می‌کند که قدرت دفاعی ایران در موقعیتی است که توان نظامی امریکا در خاورمیانه را مهار کرده است.
وی با اشاره به اینکه این جمله این مقام امریکایی قابل درنگ وتأمل است، تصریح کرد: قدرت نظامی امریکا در منطقه برای دفاع  نامشروع از منافع خود و متحدانش در منطقه به کارگرفته شده است و جمهوری اسلامی نیز با درک به خوبی این اصل، این قدرت را مهار کرده است.
وی با بیان اینکه قدرتی که موجب ناکارآمدی قدرت نظامی امریکا در منطقه شده جمهوری اسلامی است، به شکست امریکا در عراق اشاره و تصریح کرد: بعد از جنگ جهانی دوم برای اولین بار شاهد هستیم که نیروی نظامی امریکا وارد کشوری می‌شود و بعد از شکست، بدون در اختیار داشتن هیچ پادگانی از آن کشور خارج می‌شود.
وی قدرت امروز کشور را به واسطه قدرت ملت ایران و قدرت دفاعی کشور دانست و تأکید کرد: اسرائیل شکست را برای اولین بار در جنگ 33 روزه تجربه کرد و این دستاورد قدرت دفاعی ملت ایران است.
ابوترابی ادامه داد: قدرت دفاعی جمهوری اسلامی باعث شده تا در طول دو دهه گذشته شخص رئیس جمهور امریکا بارها از روی میز بودن گزینه نظامی بر علیه ملت ایران نام ببرد اما هیچ‌گاه جرأت کوچک‌ترین تجاوز را به خاک، آسمان و دریای ایران اسلامی نداشته است.
وی بیان کرد: اگر نیروهای مسلح و مقتدر ایران مشاهده می‌کنند که امروز  در صحنه سیاسی جهان، مذاکره 1+5 با یک قدرت بزرگ به نام جمهوری اسلامی ایران شکل می‌گیرد و جمهوری اسلامی ایران به تنهایی در یک سوی میز مذاکره تعادل ایجاد کرده و به عنوان یک بازیگر مقتدر سیاسی مذاکرات را اداره میکند ، چیزی جز اقتدار نیست و غرب در برابر ایران جرأت استفاده از گزینه نظامی را ندارد.
عضو هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه گفت: گزینه تحریم‌های اقتصادی، بانکی، نفتی و ایجادچالش‌های نفتی نیز در کشور که با مدیریت غرب در حال انجام است ناکارآمدی خود را اثبات کرده و ایران با قدرت در دستیابی به حوزه‌های کلیدی در سوخت و انرژی هسته‌ای پیش‌قدم است.
هیئت مذاکره کننده ایرانی از ظرفیت اقتدار سیاسی بهره‌ بگیرد
وی تأکید کرد: هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی با تکیه بر ظرفیت اقتدار سیاسی و قدرت ملی و مهم‌‌تر از همه با تکیه بر ظرفیت استثنائی مقام معظم رهبری، با اقتدار از منافع ملی دفاع کرده و در برابر نظام سلطه تجربه دیگری را در موفقیت به نمایش بگذارد.
ابوترابی یکی از ارکان اقتدار نظام جمهوری اسلامی را وجود ارتش ، سپاه و قدرت ملی دانست که در سایه ایمان و تجربه شکوهمند 8 سال دفاع مقدس به دست آمده است، یادآور شد: امروز قدرت نیروهای مسلح و ارتش در قدرت سخت‌ افزاری او خلاصه نمی‌شود.
وی اظهار کرد: در آغاز انقلاب اسلامی قدرت نظامی ارتش در قدرت سخت افزاری و وجود یگان‌های زرهی بود اما امروز قدرت ارتش بر اساس قدرت نرم افزاری یعنی قدرت مبتنی بر نوآوری علمی و فن‌آوری‌های پیشرفته نظامی، پهبادها وقدرت شکار آنها ، قدرت راه‌یابی به فضا و قدرت موشک‌های قاره‌پیما است که ارتش را به یک ارتش قدرتمند و تأثیرگذار تبدیل کرده است.
امام جمعه موقت شهر قزوین با بیان اینکه امروز قدرت ارتش در سایه قدرت مبتنی بر ایمان، عمل صالح و رهبری مقتدر است، افزود: امروز فرماندهی ارتش در دست عدالت، فقاهت و در دست‌های تدبیر برآمده از رهبری صالح و بزرگ است.
وی با بیان اینکه این اقتدار برآمده از رهبری صالح ایمان، و تجارب موفق انباشه در دوران دفاع مقدس بدست امده است، تصریح کرد: تجربه 8 سال دفاع مقدس نیروهای نظامی ایران را به عنوان یکی از نیروهای باتجربه و قدرتمند دنیا تبدیل کرده و افسران، سربازان و کادر نیروهای نظامی آموزش‌های نظامی خوب خود را در سایه آموزش‌های مبتنی بر تجارب 8 سال دفاع مقدس کسب کرده‌اند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز تکیه‌گاه اقتدار کشور به فرماندهان مومن  صالح و باتجربه است که قدرت و تجربه خو د را در سایه دفاع مقدس کسب کرده‌اند.
وی با بیان اینکه رمز اقتدار کشور از عزت شکوه و عظمت ملت ایران است، خاطرنشان کرد: این شکوه برای امت اسلامی عظمت آفریده و امنیت منطقه را نیز تأمین کرده است.
ابوترابی تأکید کرد: اگر امروز ایران اسلامی در اوج امنیت و اقتدار قرار دارد این امنیت دستاورد نیروی مسلح کارآمد و مقتدر مومن و وفادار به نظام و رهبری معظم انقلاب است که دفاع آنان بستر یأس و ناامیدی دشمن را فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه همه باید در سایه ولایت‌فقیه در راه افزایش اقتدار ملی گام برداریم، عنوان کرد: باید در سایه امنیت به افق بلندی فکر کنیم که اقتصاد و فرهنگ در سایه جهاد و عزم ملی، کشور را در اوج قله پیشرفت و در سایه فرهنگ مبتنی بر دین و اخلاق قرار دهد.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور باید بالاترین میزان رفاه عمومی، انباشت ثروت و تولید ان را فراهم کند، افزود: این رهبرد مقام معظم رهبری است که در سایه وحدت مجلس، قوه قضائیه و قوه مجریه بدست می‌آید.
وی در پایان یادآور شد:  با شکل گیری اقتصاد مقاومتی ایران اسلامی در سایه اقتصاد مبتنی بر تولید دانش و نوآوری و مصرف صحیح کالای ایرانی و مدیریت شده می‌تواند به قله‌های بلند اقتدار دست یابد.

captcha