فعالیت فرهنگی با خودسازی به نتیجه می‌رسد
کد خبر: 1396472
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
حجت‌الاسلام جعفری:

فعالیت فرهنگی با خودسازی به نتیجه می‌رسد

گروه اجتماعی: یک استاد دانشگاه با بیان اینکه اگر واقعا می‌خواهید فعالیت فرهنگی انجام دهید، باید خودسازی و فضاسازی کنید، گفت: اگر هر حرکت فرهنگی در راستای انقلاب مانع خودسازی ما شود، حرکتی غیر فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی جعفری، در روز سوم همایش ملی «اقتصاد مقاومتی در مسیر پیشرفت درون‌زا» که روز گذشته، 27 فروردین‌‌‌‌ماه در سالن آمفی تئاتر پردیس دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره کار فرهنگی اصیل و آفت‌های آن، تصریح کرد: با نقش آفرینی افراد انقلابی در فرصت به وجود آمده، نباید با تکرار و کلیشه‌های سابق، این فضا را از دست بدهیم.

وی اولین نکته و اصل حاکم رهبری بر تمام کار فرهنگی را خودسازی دانست و با تأکید بر اینکه اگر هر حرکت فرهنگی در راستای انقلاب مانع خودسازی ما شود، حرکتی غیر فرهنگی است، اظهار کرد: خودسازی در همه کارها لازم است، در کارهای کوچک فرهنگی خودسازی زیاد خودش را نشان نمی‌دهد اما اگر قرار است کارهای بزرگ فرهنگی انجام شود، خودسازی باید با روند بزرگ‌تری شکل بگیرد.

مدیر گروه سابق مطالعات هنر، رسانه و گردشگری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دومین اصل، پشتوانه فکری و فرهنگی است، عنوان کرد: در هر فعالیت فرهنگی باید مثل یک کارشناس وارد شد، تمام ابعاد آن را زیر نظر گرفت و عمیق درباره آن مطالعه کرد.

وی با بیان اینکه خلأ نظری مانع خودسازی شده است، ادامه داد: ما کاری را تولید می‌کنیم که مصرف نمی‌شود، بعد مجبوریم لابی کنیم تا آن به فروش برسد. خیلی از ریزش‌ها به خصوص در میان فتنه‌گران سال 88 به دلیل تزلزل بوده است.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه نبود پشتوانه فرهنگی آفت‌هایی را ایجاد می‌کند، اعلام کرد: سطحی نگری، تکرار، تحجر، درجا زدن و ... از عوامل آفت زدگی به شمار می رود.

حجت‌الاسلام جعفری سومین نکته در اصل رهبری را برنامه‌ریزی همراه با ستاد، هدایت، تقویت و ... دانست و عنوان کرد: اگر واقعا می‌خواهید فعالیت فرهنگی انجام دهید، باید خودسازی و فضاسازی کنید.

captcha