بیکاری عامل اصلی آسیب‌های اجتماعی در جامعه است
کد خبر: 1396452
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱

بیکاری عامل اصلی آسیب‌های اجتماعی در جامعه است

گروه اجتماعی: مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از فارق‌التحصیلان دانشگاه بیکار هستند، گفت: بیکاری عامل اصلی بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، محمد سنجری، مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی روزگذشته، 27 فروردین در اولین جلسه تخصصی کارگروه بانوان و خانواده خراسان جنوبی گفت: در راستای تکریم مقام زن در هفته زن، کارآفرینان و کارکنان برتر زن در استان معرفی می‌شوند.



وی با اشاره به اینکه بر اساس سرشماری سال 90، 49.7 درصد جمعیت استان زنان هستند، گفت: 20.5 درصد جمعیت فعال استان زنان هستند.



مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی جمعیت زنان بیکار استان را 35 درصد اعلام کرد و افزود: 14.6 دهم از نرخ مشارکت اقتصادی در استان زنان تشکیل می‌دهند که سرایان بالاترین آمار و درمیان کمترین آمار را به خود اختصاص داده است.



سنجری آمار بیکاران دارای تحصیلات عالی را 4 هزار و 791 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 45 درصد آن زن است.



وی با بیان اینکه 60 درصد ورودی دانشگاه‌‌ها را زنان تشکیل می‌دهد، گفت: بیشترین زنان بیکار در سن 20 تا 30 سالگی هستند.



مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال 92، 37.7 دهم درصد جویندگان کار زن بودند، و 41 درصد فرصت‌های شغلی ایجاد شده نیز متعلق به زنان است.



سنجری با اشاره به اینکه 78 درصد جویندگان کار در استان فاقد مهارت هستند، افزود: بخش عمده‌ای از فارق‌التحصیلان دانشگاه بیکار هستند.



وی با اشاره به اینکه سالم‌ترین نیروهای اداری نیروهای انسانی زن هستند، افزود: باید از این ظرفیت 50 درصدی نیروی زن در اداره‌‌ها نهایت استفاده را کرد.

captcha