بهره‌گیری از ظرفیت ایکنای مازندران در راستای ارتقای فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 1392298
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
تقوی مطرح کرد:

بهره‌گیری از ظرفیت ایکنای مازندران در راستای ارتقای فعالیت‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران گفت: خبرگزاری ایکنا از ظرفیت‌ خوبی برای انعکاس اخبار قرآنی، تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن‌ بهره‌مند است و امید است نهادهای مختلف از ظرفیت ایکنای مازندران استفاده بهینه کنند.

سیده زینب تقوی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، با اشاره به لزوم تحقق شعار سال، گفت: فرهنگ بستر حرکت همه امورات انسانی است و همه دستگاه‌های فرهنگی باید در انطباق فرهنگ جامعه با مبانی فرهنگ قرآنی تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه مقوله فرهنگ اغلب مورد کم‌ لطفی بوده است، افزود: امید است در سال‌جاری که مقام معظم رهبری آن را با کلید واژه فرهنگ و اقتصاد نام‌گذاری کردند برای شکوفایی فرهنگ ایرانی اسلامی تلاش‌های مثمر صورت گیرد.

تقوی اولویت اول فعالیت‌های فرهنگی را توجه به آموزه‌های قرآن و نیز حمایت از مروجین آن دانست و اظهار کرد: همه مسئولان و مردم با مدیرت جهادی و عزم ملی از فعالیت‌های قرآنی استان حمایت کرده تا فرهنگ جامعه از آسیب فرهنگ‌های بیگانه پاک شود.

وی با اشاره به اینکه خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در زیرمجموعه جهاد دانشگاهی مازندران در حال فعالیت است، افزود: از افتخارات این نهاد انقلابی انجام فعالیت‌های قرآنی در قالب جشنواره، مسابقه، نشست و.. است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد مازندران بیان کرد: خبرگزاری ایکنا ظرفیت‌ خوبی برای انعکاس اخبار قرآنی دستگاه‌ها، تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن‌کریم، برگزاری نشست‌های چالشی در حوزه قرآنی، ایجاد بستری برای ارتباط تحقیقات دانشگاهی با نیازهای روز جامعه و ... بوده و امید است نهادهای مختلف از ظرفیت خبرگزاری ایکنای مازندران استفاده بهینه کنند.

وی افزود: در آیات و روایات تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) موجب هدایت معرفی شده  و در حدیث ثقلین نیز به این موضوع اشاره می‌کند ولذا نباید توجه ما به قرآن کمتر از توجه به اهل بیت(ع) باشد چرا که اهل بیت هر چه داشتند نثار قرآن کردند.

تقوی با بیان اینکه وقف قرآنی در استان ما بسیار مغفول مانده است، اظهار کرد: از همه مسئولان، خیرین و واقفین انتظار می‌رود تا برای شکوفایی قرآن، خیرات و موقوفات داشته باشند.

captcha