زیربنای هر پیشرفتی در جامعه فرهنگ آن جامعه است
کد خبر: 1392115
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
حجت‌الاسلام بارانی:

زیربنای هر پیشرفتی در جامعه فرهنگ آن جامعه است

گروه اجتماعی: امام جمعه مهدیشهر در پایان زیربنای هر پیشرفتی در جامعه را فرهنگ آن جامعه دانست و گفت: در مدیریت جهادی انسان به هدف خلقت می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد بارانی، امام جمعه مهدیشهر دیروز، 19 فروردین در اولین جلسه شورای اداری شهرستان مهدیشهر در سال 93  در محل سالن ولایت فرمانداری به نقل از پیامبر اکرم(ص) در مورد فضایل حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: قبل از آن که آسمان و زمین خلق شود نور فاطمه بر عالم هستی خلق شده بود.
بارانی در ادامه حضرت فاطمه زهرا (س) را یک حوریه در لباس انسان دانست و خاطر نشان کرد: غذای حضرت فاطمه زهرا (س) در عالم ارواح تسبیح پروردگار بود.
وی با بیان این که اگر نور فاطمه قبل از خلقت آسمان و زمین پدید آمده است بنابراین حضرت فاطمه زهرا(س) بر کل عالم احاطه داشته‌اند.
بارانی در ادامه با اشاره به آغاز سال 1393 همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین پایان این سال با نام آن بزرگوار خواستار استفاده از روش و منش و زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) در مدیریت اداره و خانواده شد.
امام جمعه مهدیشهر در ادامه سخنانشان با اشاره به نامگذاری امسال به نام  «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: در مدیریت جهادی، مجاهد کسی است که پای بر روی تمام علایق خود بگذارد و پست و مقام را بی‌ارزش دانسته و هدف او فقط رضایت الهی باشد.
بارانی با اشاره به اینکه در مدیریت جهادی انسان به هدف خلقت می‌رسد بیان کرد: زیربنای هر پیشرفتی در جامعه  فرهنگ آن جامعه است و زمانی که فرهنگ تبدیل به یک هنجار می‌شود آنگاه عزت نفس در فرد و جامعه ایجاد می‌شود در نهایت آن جامعه به سوی پیشرفت و آبادانی می‌رود.

captcha