اولین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان مازندران برگزار می‌شود
کد خبر: 1387948
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰

اولین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان مازندران برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس مسئول دانشگاه فرهنگیان مازندران اظهار کرد: مرحله مقدماتی اولین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان استان مازندران نیمه اول فروردین‌‌ در این دانشگاه و مراکز تابعه برگزار می‌شود.

سید‌عابدین خدادادی، کارشناس مسئول دانشگاه فرهنگیان مازندران‌‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران گفت: مرحله مقدماتی اولین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان مازندران نیمه اول فروردین‌‌ در رشته‌های مختلف قرآنی در این دانشگاه و مراکز تابعه برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش قرآن و عترت این جشنواره در رشته‌های قرائت، حفظ ، ترجمه موضوعی و آشنایی با مفاهیم قرآن کریم، قرآن شناسی، دیدگاه و سیره معصومین(ع)، حدیث‌شناسی، مداحی، اذان، قرائت صحیح نماز، نهج‌البلاغه، ادعیه،  و احکام برگزار می‌شود.

خدادادی اظهار کرد: علاقه‌مندان بعد از کسب رتبه در مرحله مقدماتی نفرات برتر در دهه سوم فروردین برای حضور در مرحله استانی راه پیدا کرده و منتخبان استانی در نیمه اردیبهشت‌ به مرحله کشوری جشنواره قرآن و عترت راه یافته و به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: ایجاد انس و الفت با قرآن کریم و سیره معصومین(ع)، ایجاد روحیه معنویت و کشف استعدادهای قرآنی و هنری دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، از اهداف برگزاری این جشنواره است.

کارشناس مسئول دانشگاه فرهنگیان مازندران با بیان اینکه بخش‌های علمی، ادبی و هنری این جشنواره در سه مرحله مقدماتی، استانی و کشوری در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد برگزار می‌شود، اظهار کرد: دکلمه، شعر، نرم افزار، وبلاگ نویسی، نماهنگ، فیلمنامه، نمایشنامه‌نویسی، خوشنویسی، نقاشی، تذهیب، عکاسی و مقاله نویسی از محورهای بخش‌های علمی ادبی و هنری است.

captcha