تأسیس خانه‌های قرآن در روستاها بهترین راهکار در امر تربیت حفاظ قرآنی است
کد خبر: 1382919
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱

تأسیس خانه‌های قرآن در روستاها بهترین راهکار در امر تربیت حفاظ قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار با اشاره به نیاز جامعه کنونی به توسعه برنامه‌های قرآنی گفت: تأسیس خانه‌های قرآن در روستاها بهترین راهکار در امر تربیت حفاظ قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار امروز، 13 اسفند در بازدید از خانه‌های قرآن شهر حسن‌آباد یاسوکند با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد 47 خانه قرآن شهری و روستایی در این شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ‌‌35 خانه در روستاها و 12 خانه در شهرهای بیجار فعال هستند.
وی  با اشاره به اینکه هر اندازه معنویت قرآن در دل‌ها روشن شود همان اندازه مفاسد اجتماعی کم و زندگی همراه با معنویت خواهد شد، افزود: مربیان و فعالان قرآنی در واقع نقش پیامبران را در هدایت جامعه به‌عهده دارند به همین منظور باید در بسط و گسترش آموزه‌های قرآنی از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
حجت‌الاسلام مختاری‌نیا گفت: انتظار می‌رود با فعالیت بیش از پیش مؤسسات و خانه‌های قرآنی در سطح شهرستان شاهد ترویج فرهنگ دینی و آموزه‌های قرآنی در شهرستان باشیم.
وی با اشاره به نیاز جامعه کنونی به توسعه برنامه‌های قرآنی افزود: تأسیس خانه‌های قرآن در روستاها بهترین راهکار در امر تربیت حفاظ قرآنی است.
حجت‌الاسلام مختاری‌نیا دایر کردن خانه‌های قرآنی در روستاها را بسیار مهم ارزیابی و اعلام کرد: خانه‌های قرآن و تشکل‌های قرآنی واقع در مناطق روستایی که با همکاری دهیاری‌ها و توسط یک شخص حقیقی واجد شرایط با دریافت مجوز از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فعالیت کند، نیاز به ثبت ندارد.
وی با اشاره به فعالیت‌های مؤسسات قرآنی عنوان کرد: در حال حاضر پنج مؤسسه قرآنی در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند که انتظار می‌رود با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته و اقدامات اجرایی، زمینه برای توسعه فعالیت‌های هر‌ چه بهتر این مؤسسات مهیا شود.
حجت‌الاسلام مختاری‌نیا به نقش مؤسسات قرآنی در ترویج و اشاعه فرهنگ ناب محمدی اشاره و عنوان کرد: مؤسسات قرآنی مکانی مناسب برای پرورش استعدادهای قرآنی و ترویج فرهنگ ناب محمدی در جامعه هستند.
وی در ادامه به پررنگ‌تر کردن نقش قرآن در زندگی جوانان اشاره و عنوان کرد: همه ما مسلمانان باید در راستای قرآنی شدن هر‌چه بیشتر جامعه و اعتلای دین و گسترش فرهنگ ارزشی در جامعه تلاش کنیم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار ادامه داد: انتظار می‌رود با فعالیت بیش از پیش مؤسسات در سطح شهرستان شاهد ترویج فرهنگ دینی و آموزه‌های قرآنی در بیجار باشیم.
وی در پایان با اعلام اینکه در مؤسسات و خانه‌های قرآن کلاس‌های روخوانی روانخوانی، تجوید، حفظ و مفاهیم برگزار می‌شود، یادآور شد: در کنار یادگیری قرآن کریم کلاس‌های تفسیر موضوعی قرآن برگزار می‌شود تا شرکت‌کنندگان با دستورات دین مبین اسلام آشنا شوند.

captcha