لزوم تبیین ادله حرام بودن مواد مخدر توسط ائمه جمعه/رسانه‌ها نقش معرفتی در جامعه ایفا کنند
کد خبر: 1381898
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸
مویدی:

لزوم تبیین ادله حرام بودن مواد مخدر توسط ائمه جمعه/رسانه‌ها نقش معرفتی در جامعه ایفا کنند

گروه اجتماعی:رئیس‌ پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: با توجه به این‌که مواد مخدر جزء سه تهدید اول در تمام جوامع دنیا محسوب می‌شود، لازم است که روحانیان و ائمه جمعه زمانی از خطبه‌های نماز جمعه را به این مهم اختصاص دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، علی مویدی، رئیس‌ پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا امروز، 11 اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ستاد فرماندهی ناجای لرستان برگزار شد، اظهار کرد: آگاهی‌بخشی و هشدار به جوانان در رابطه با تبعات و آسیب‌های ناشی از مواد مخدر، از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر است که طلاب حوزه‌های علمیه، روحانیان و متصدیان امور فرهنگی به‌واسطه بیان احکام فقهی و دینی و توجیه‌های علمی، رسالت سنگین‌تری در این رابطه دارند.

اظهارات آمریکا به‌واسطه اهداف و منافع سیاسی آن‌هاست

وی با اشاره به اظهارات سران آمریکا مبنی بر اینکه «اعدام مجرمان و زندانیان در ایران، عملی ضد حقوق بشر است»، بیان کرد: برداشتن حکم قصاص نه تنها مشکلی از جامعه را برطرف نمی‌کند که عامل گسترش فساد و جنایت نیز خواهد بود، از طرفی قوانین ما برگرفته از آئین عدالت‌محور اسلام است که بنابر مصلحت جامعه وضع شده‌ و این اشد مجازات در تمام کشورهای دنیا مشاهده می‌شود لذا آمریکا صرفاً برای منافع و اهداف سیاسی خود این مسائل را مطرح می‌کند.
مؤیدی با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: شایسته است که رسانه‌ها نقش معرفتی خود را در جامعه به‌نحوی ایفا کنند که با انتقال پیام‌های دینی و ارزشی، در راستای ایجاد جامعه‌ای امن، منظم، متعالی و در خور نظام دینی گام بردارند.
مواد مخدر، عامل تضعیف «تقوا» در وجود انسان
محمد قنبری، فرمانده ناجای استان لرستان نیز در این نشست گفت: یکی از عواملی که می‌تواند قاطبه فرهنگی و دینی جامعه را دچار مشکل کند، مقوله مواد مخدر است که به‌واسطه سست کردن اراده افراد، موجب عدم پایبندی آن‌ها به احکام شرعی و دستورات دینی می‌شود.
وی ادامه داد: تقوا و این‌که انسان خود را در محضر خداوند ببیند موجب بازدارندگی از گناه می‌شود ولی کسانی‌که آلوده به مواد مخدر هستند با تعرض به حق‌الناس، از انجام هر گونه عمل مخل نظم و آسایش جامعه باکی ندارند.

captcha