انگیزه الهی مهمترین ویژگی امام خمینی (ره) در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی بود
کد خبر: 1373698
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰
حجت‌الاسلام بارانی:

انگیزه الهی مهمترین ویژگی امام خمینی (ره) در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی بود

گروه اجتماعی: حجت الاسلام بارانی با اشاره اینکه امام خمینی (ره) دارای سه ویژگی بودن تصریح کرد: اولین ویژگی داشتن انگیزه الهی بوده که با داشتن نیت الهی توانستند اقلاب را رهبری کرده و به پیروزی برسانند.

یه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت الاسلام بارانی، امام جمعه مهدیشهر امروز 21 بهمن در مراسم گرامیداشت دهه فجر در خانه قرآن آل یاسین(مکتب الزهرا ) سمنان با اشاره به فرموده امام جعفر صادق (ع) که انسانها به 4 دسته تقسیم می‌شوند گفت: دسته اول انسانهایی که درگیر هوای نفس هستند و هر آنچه که نفسشان دستور دهد انجام می‌دهند و گروه دوم  انسان‌های مغرور و گروه سوم انسانهایی که عابد جاهلند و معرفت ندارند و و عبادت بدون تقوا دارند .
حجت‌الاسلام بارانی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) دارای سه ویژگی بودند تصریح کرد: اولین ویژگی داشتن انگیزه الهی  بوده که با داشتن نیت الهی توانستند انقلاب را رهبری کرده و به پیروزی برسانند.
وی دومین ویژگی امام را توجه به عبادت و نماز اول وقت عنوان کرد و  گفت: نماز موانع سعادت زندگی را از سر راه بر می‌دارد.همچنان که علمای اخلاق می‌فرمایند: همواره دو چیز با هم نزاع می‌کنند «نماز و ابعاد خدایی انسان» که امام (ره) به این موضوع اهتمام ویژه ای داشتند.
به گفته امام جمعه مهدیشهر سومین ویژگی امام دشمن شناسی ایشان بود چه بسا که ایشان از همان اوایل انقلاب آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کردند.
وی خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه انقلاب اسلامی در این برهه حساس نیاز به حضور جدی مردم دارد که حضور در صحنه‌ها به ویژه راهپیمایی 22 بهمن مشت محکمی بر دهان دشمن است که اگر ملت ایران با حضور خود کاری کنند که دشمن به خشم بیاید به واسطه این عملشان برایشان عمل صالح  نوشته می‌شود و این عمل بهترین بیعت با شهدا و رهبر خواهد بود.

captcha