رمز ارتباط با مبدأ هستی تبدیل شدن به کلمه طیبه است
کد خبر: 1372291
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

رمز ارتباط با مبدأ هستی تبدیل شدن به کلمه طیبه است

گروه اجتماعی: نایب ‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دست‌یابی به عزت راستین در سایه ربط به ذات اقدس الهی است، گفت: رمز ارتباط با مبدأ هستی تبدیل شدن به کلمه طیبه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب ‌رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته، 18 بهمن  در مراسم رونمایی از کتاب آیت‌الله سیدعباس ابوترابی که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دست‌یابی به عزت راستین در سایه ربط به ذات اقدس الهی است.
وی با بیان اینکه به هر میزان که ارتباط با  ذات اقدس الهی استحکام و ارتقاء یابد، انسان از مرتبه بالاتری از عزت برخوردار می‌شود، گفت: نردبان سیر و تکامل انسان در قرآن کریم بیان شده و رمز ربط به مبدأ هستی تبدیل شدن به کلمه طیبه است.
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: عزت به معنای واقعی کلمه به ذات اقدس الهی اختصاص دارد و سایر جلوه‌های حیات جلوه‌ای از ذات حق است.
وی با بیان اینکه بین هماهنگی انسان با ویژگی‌های کلمه طیبه و ارتباط با مبدأ هستی ارتباط مستقیم وجود دارد، تصریح کرد: به هر میزان که انسان خود را به ویژگی‌های کلمه طیبه همسو و هماهنگ کند، به همان میزان با مبدأ هستی ارتباط خواهد داشت.
نایب ‌رئیس مجلس شورای اسلامی عمل صالح انرژی قدرتمندی است که انسان را به ملکوت و مبدأ هستی نزدیک می‌کند، عنوان کرد: عمل صالح می‌تواند انسان را به کلمه طیبه تبدیل کرده و انسان را به کمال برساند.
ابوترابی یادآور شد: قرآن کریم در یک تشبیه بسیار زیبا و شفاف برخورداری از ریشه قوی، مبانی اعتقادی و فکری مستحکم به قرآن منطقی و قرآن شهودی را سه ویژگی برای شجره طیبه اعلام می‌کند.
وی با بیان اینکه میوه شیرین شجره طیبه عمل صالح است گفت:  عمل صالحی که دوام داشته باشد و آثارش با مرگ انسان از بین نرود همان شجره طیبه ماندگار است.
ابوترابی عمل فاسد را رمز مرگ انسان و جامعه بشری دانست و افزود: دنیای غرب علی‌رغم  پیشرفت‌ها در  عرصه‌های سیاسی و علمی به دلیل فاصله گرفتن از عمل صالح به یک زوال و مرگ نزدیک شده است.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رمز بقا و ماندگاری جامعه، انسان و خانواده عمل صالح است اظهار کرد: عمل صالح ثمره اخلاق راسخ و اعمال برآمده از آن است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از امام(ره) به‌عنوان معنای واقعی کلمه فقیه  نا‌مبرد و ادامه داد: ایمان، فقاهت و خشیت از خدا در وجود رهبر انقلاب اسلامی باعث شده تا ایشان در این دنیای پرآشوب و ناامن به دلیل سلطه استکبار این حکومت عظیم را خلق کند و این امنیت ستودنی را برای کشور رقم بزند.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به چاپ کتاب مرحوم عباس ابوترابی از ایشان به عنوان نمادی از ایمان، اعتقاد، اخلاق و عمل صالح نام برد و عنوان کرد: ایشان به حدی نسبت به مقام دنیوی بی‌اعتنا بودند که حتی در دوران حیات خود اعتنایی به کسب شهرت به عنوان عالمی از عالمان دوران خود نمی‌کردند.

captcha