دستاوردهای انقلاب در قالب زبان هنر به کودکان و نوجوانان بازگو شود
کد خبر: 1366954
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳

دستاوردهای انقلاب در قالب زبان هنر به کودکان و نوجوانان بازگو شود

گروه سیاسی: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی باید با زبان هنر و قابل فهم برای کودکان و نوجوانان بازگو شود.


 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، سهیلا شیخی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان شب گذشته، 6 بهمن در سومین نشست کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی گرامیداشت ستاد دهه فجر که در سالن شهدای دولت استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشن انقلاب اسلامی با زبان هنری و قابل فهم برای کودکان و نوجوانان باید به‌گونه‌ای باشد که بتوان به آنان آموحت که درخت 35 ساله انقلاب اسلامی چگونه به ثمر رسیده و این درخت تنومند چگونه توانسته تاکنون شاخ و برگ زیادی داشته باشد.



وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های در‌نظر گرفته شده برای این ایام برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، برگزاری جشن انقلاب در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی است، اعلام کرد: مجموعه کتاب‌های روزهای خوب خدا و همچنین معرفی کتاب‌هایی با محوریت معرفی شخصیت امام خمینی(ره) یکی از زیر‌مجموعه‌های این گروه از برنامه‌های در‌نظر گرفته شده است.



شیخی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌ هایی را با محوریت فرهنگی، هنری و ادبی برنامه‌ریزی کرده است، افزود: اجرای نمایش عروسکی برگزیده کشوری در سال 92، فضاسازی اماکن متناسب با ایام الله دهه فجر، معرفی روزشمار انقلاب اسلامی برای کودکان و نوجوانان، سفالگری و تهیه ماکت با موضوعات انقلاب و نمایش فیلم و انیمشین‌های انقلابیاز جمله این برنامه‌ها است.



وی افزود: مسابقه خاطره‌نویسی دوران انقلاب از زبان بزرگترها، برگزاری جنگ شادی و جشنواره نقاشی در سطح شهر و همچنین برگزاری جشنواره بازی‌های محلی از دیگر برنامه‌های این ایام است.



مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان اعلام کرد: مسابقه ادبی با عنوان عطر پیروزی و لاله‌های سرخ به همراه برگزاری مسابقه شعار‌نویسی از شعارهای انقلاب و برپایی نمایشگاه عکس و پوستر از رویدادهای انقلاب نیز برگزار خواهد شد.



وی یادآور شد: برپایی ایستگاه خوشنویسی و نوشتن شعارهای انقلاب، جشن انقلاب و جشنواره ادبی رنگین واژه‌های خیال در سطح استان از سایر برنامه‌های پیش‌رو در برگزای هر چه بهتر مراسم ایام الله دهه مبارک فجر است.

captcha