گسترش فرهنگ حجاب؛ راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 1325892
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸

گسترش فرهنگ حجاب؛ راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی: امام جمعه شهر سی‌سخت گفت: ترویج آموزه‌های دینی و نهادینه‌‌شدن رفتار‌های اجتماعی و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف می‌تواند راهکاری برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی جامعه باشد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه ‌و بویراحمد، حجت‌الاسلام محمدمهدی قاسم‌زاده، امام جمعه شهر سی‌سخت نهم آذر‌ در نشست مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان دنا، گفت: فرهنگ یعنی سبک زندگی که از نسل‌های گذشته به‌دست ما رسیده است.



وی اظهار کرد: بیکاری، طلاق، عدم تربیت صحیح خانواده، فقر، آسیب‌های ماهواره‌ای و اینترنتی، شیطان‌پرست‌ها، قومیت‌گرایی‌ها انواع آسیب‌های اجتماعی است که اهداف اصلی آن‌ها مدارس و دانشگاه‌هاست.



امام جمعه شهر سی‌سخت بیان کرد: باید مدارس و دانشگاه‌ها به سمت خودباوری دانش‌آموزان و دانشجویان حرکت کنند و نگذارند که تقلید کورکورانه از غربی‌ها و بدعت‌های نادرست ‌بین آن‌ها رواج یابد.



حجت‌الاسلام قاسم‌زاده عنوان کرد: ترویج آموزه‌های دینی و نهادینه‌شدن رفتار‌های اجتماعی و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف می‌تواند راهکاری برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی جامعه شود.



وی با اشاره به تلاش متولیان فرهنگی، ابراز کرد: جوانان سرمایه‌های ارزشمند جامعه هستند که با آگاهی بخشی به جامعه، می‌توانیم به مدینه فاضله در زندگی نزدیک شویم.



هم‌چنین در ادامه سید نظام‌الدین حسینی رضایی، فرماندار شهرستان دنا، با اشاره به واقعه عاشورا‌، امام حسین(ع) را کشتی نجات و آموزگار دینداری و شجاعت عنوان وافزود: هرچه داریم از برکت واقعه عاشورا، قرآن و فرهنگ اسلامی است.



فرماندار شهرستان دنا با بیان این مطلب که امروزه فریاد آزادی‌خواهی در دنیا، برگرفته از انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: ما باید با امانتداری در مسئولیت‌ها و کار در حوزه فرهنگ، یک نسل را برای همیشه بیمه کنیم.



امین کمالوندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت: به اعتقاد من خدمتگزاری به نظام مقدس یک تکلیف نیست بلکه توفیق است و قطعا کار در حمایت ولی فقیه اگر انجام شود؛ جایی برای کم کاری وجود ندارد.



وی تصریح کرد: تنها قانونی که تغییر نمی‌کند قانون احکام الهی است و سایر قوانین تغییر می‌کنند؛ پس باید آمدن‌ها و رفتن‌ها برای ما عادی شود.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به این مطلب که سیاست زدگی در حوزه فرهنگ و رسانه، محکوم به شکست است، ابراز کرد: ضروری است به دور از سیاست، با کارهای فرهنگی پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم.



گفتنی است؛ در پایان این مراسم طی حکمی از زحمات جمشید آریایی مدیر قبلی تقدیر و جلیل بهشتی روی به‌عنوان مدیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا معرفی شد.

captcha