برگزاری مسابقات قرآنی تعظیم شعائر الهی است
کد خبر: 1320673
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
داور قرآن:

برگزاری مسابقات قرآنی تعظیم شعائر الهی است

گروه فعالیت‎های قرآنی: داور سی و ششمین مرحله شهرستانی مسابقات قرآن گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در سطح جامعه تعظیم شعائر الهی و اسلامی است.

زهرا کاشی‎زاده، مدرس قرآن و داور سی و ششمین مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) در قم، با اشاره به برگزاری سی و ششمین مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در استان قم گفت: مسابقات باعث می‎شود تا جامعه به سمت و سوی فضای معنوی برود و شعائر الهی و آموزه‎های دینی در جامعه گسترش یابد.
وی افزود: نه تنها بسترسازی مناسب قرآنی در جامعه رخ می‎دهد بلکه باعث تشویق جوانان و نوجوانان به متون قرآنی و دینی و کاهش آسیب‎های اجتماعی در سطح جامعه می‎شود.
کاشی زاده، ادامه داد: امروزه اینترنت در سطح وسیعی گسترش یافته است که اگر تربیت فرزندان و بخصوص قشر جوان با تکیه بر مباحث قرآنی و اسلامی نباشد، شاهد انحرافات اخلاقی و فرهنگی خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه باید با شیوه‎های متفاوتی قرآن را در جامعه ترویج کنیم گفت: باید با برگزاری مسابقات و تبیین فضیلت‎های قرآنی اهمیت قرآن در زندگی معصومین(ع) برای مردم تبیین شود و این عامل می‎تواند بهترین راه برای جذب جوانان به سمت قرآن باشد.
مدرس قرآن افزود: در کلمات گهربار پیشوایان معصوم(ع) فضایل و آثارى در خصوص اهتمام به قرآن بیان شده که موجب رشد و پرورش روح و روان آدمى مى‌شود و باید برای آگاه سازی جوانان بیان شود.
وی بیان داشت: قرآن کلام آسمانی است که برنامه‎ای کامل و جامع برای زندگانی بشر را داراست لذا اگرجامعه‎ای با قرآن مانوس شود شاهد رشد روز افزون آن در عرصه‎های دیگر خواهیم بود.

captcha