امر به معروف؛ یک واجب فراموش شده
کد خبر: 1314387
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴

امر به معروف؛ یک واجب فراموش شده

امام جمعه مهدیشهر با تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) ضمن گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب فراموش شده است که باید همه به شیوه جمعی برای احیای آن تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام محمد بارانی، امام جمعه مهدیشهر دیروز، 17 آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدیشهر در حسینیه المهدی این شهر گفت: امام‌ حسین(ع) دانشگاه بزرگی راه‌اندازی کرده که عاشقان آن حضرت دو ماه محرم و صفر در آن شاگردی می‌کنند.
وی افزود: مایکل برانت، معاون اسبق سازمان سیا در اعترافات خود گفته بود ۴۰ میلیون دلار هزینه کردیم تا در مورد قدرت شیعه تحقیق کنیم و تحقیقات ما نشان داد که قدرت شیعه از محرم و امام حسین(ع) نشئت می‌گیرد.

امام جمعه مهدیشهر اضافه کرد: مایکل برانت در ادامه اظهارات خود گفته بود ما فکر کردیم که چگونه با عاشورا مبارزه کنیم زیرا اگر مستقیم وارد می‌شدیم که عزاداری‌ها را کنار بگذارند شکست می‌خوردیم پس باید غیر مستقیم وارد می‌شدیم و تصمیم گرفتیم برخی از مداحان و سخنرانان پول پرست را به کار گیریم تا در مداحی‌های خود واقعه عاشورا را تحریف کنند تا بدین وسیله اصل عاشورا را از شیعه بگیریم .

بارانی با انتقاد از برخی انحرافاتی که مداحان ناخواسته پیش می‌آورند، گفت: انحراف از یک جایی شروع می‌شود و ادامه می‌یابد پس باید همه در نوحه‌ها و اشعار و سخنرانی‌ها دقت نماییم که انحرافی وجود نداشته باشد.
وی در ادامه توجه به نماز اول وقت در عزاداری‌ها را مورد تأکید قرار داد و افزود: امام حسین(ع) برای برپا داشتن نماز قیام کرد پس اجازه ندهیم عزاداری‌هایمان که مستحب است به نماز که واجب دین است، ضرر وارد کند.
بارانی  با آرزوی موفقیت تیم مذاکره‌کننده کشورمان در ژنو گفت: همان‌گونه که امام خامنه‌ای فرمودند اینها فرزندان انقلاب هستند و کسی نباید اینها را تخریب کند از آن طرف هم نباید خوی استکباری آمریکا فراموش شود و منافع کشورمان باید تأمین گردد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از برپایی راهپیمایی پرشکوه ۱۳ آبان در مهدیشهر یادآور شد: مردم بار دیگر نشان دادند که بصیر هستند و هیچگاه جنایات آمریکا را در کشورمان فراموش نمی‌کنند.

 

captcha