20 فروردین ماه، آخرین روز نمایشگاه قرآن کریم در گلستان
کد خبر: 4209280
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان مطرح کرد:

20 فروردین ماه، آخرین روز نمایشگاه قرآن کریم در گلستان

متین با بیان اینکه نمایشگاه قرآن کریم تا 20 فروردین ماه ادامه خواهد داشت، گفت: نمایشگاه قرآن و عترت در چهار بخش نشر قرآنی، هنر قرآنی، زندگی با آیه‌ها و کبوترانه برگزار شده است.

الهام متین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستانالهام متین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه قرآن کریم استان گلستان، گفت: شروع و برنامه‌ریزی این نمایشگاه به دلیل ایام ماه مبارک رمضان با استعانت از نام حضرت علی(ع) آغاز و چون هشتمین نمایشگاهی بوده که در استان برگزار می‌شود، ورودی این نمایشگاه به نام ولی نعمتمان، امام رضا(ع) مزین شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه نمایشگاه قرآن کریم تا 20 فروردین ماه ادامه خواهد داشت، افزود: بالغ بر یک هزار نفر از مردم ولایتمدار شهر گرگان در شب افتتاحیه به همت هیئت فاطمیون با وعده افطار پذیرایی شدند.

متین با تأکید بر اینکه نمایشگاه قرآن و عترت در چهار بخش برگزار شده است، ادامه داد: در غرفه نشر قرآنی، کتب و ادعیه مذهبی با موضوع قرآن کریم و اهل بیت(ع) ارائه شده و شعرا و نویسندگان مشهور استان به معرفی کتب و آثار خود می‌پردازند.

وی با اشاره به هفته هنر به حضور هنرمندان در غرفه هنر قرآنی اشاره کرد و تصریح کرد: این غرفه به نام شهید اهل قلم «سیدمرتضی آوینی» نامگذاری شده و «علیرضا بهدانی»، استاد نقاشی و خط به اجرای زنده کتابت سوره قدر پرداخته و در شب دوم 15 اثر را به صورت زنده طراحی کرد و نقالی‌خوانی، تجلیل از پیشکسوتان هنر و برنامه‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های این بخش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به جنایات رژیم منحوس صهیونیست در برابر مردم غزه اشاره کرد و افزود: به مناسبت روز قدس 50 نفر از خوشنویسان گلستانی مطالب و جملات بزرگان با محوریت روز قدس را در این نمایشگاه به رشته تحریر درآوردند.

متین به غرفه زندگی با آیه‌ها(مسطورا) اشاره کرد و افزود: این غرفه به آموزش کاربردی آیات قرآن کریم در زندگی پرداخته و برگزاری جلسات قرآن خانگی به صورت سنتی، طراحی از چهره کودکان و معرفه خانواده‌های برتر قرآنی از دیگر رویکردهای این غرفه است.

وی با بیان اینکه آخرین غرفه با نام «کبوترانه» به کودکان اختصاص یافته است، اظهار کرد: این غرفه که با همت آستان قدس رضوی، اداره‌کل کتابخانه‌ها، انجمن‌ها و مؤسسات قرآنی برپا شده، شامل بازی‌های فکری، ایجاد خلاقیت بین کودکان، قصه گویی، کرسی تلاوت، حضور عمو روحانی‌ها و بیان قصه‌های قرآنی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به حضور قاری برجسته «علیرضا بیژنی» در شب اختتامیه خبر داد و گفت: آموزش صحافی قرآن کریم، بازی‌های رایانه‌ای، سواد رسانه‌ای و نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی از هنرمندان برجسته استان گلستان از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.

انتهای پیام
captcha