بهترین دعا در شب‌های قدر، تعجیل در ظهور حضرت مهدی(عج) است
کد خبر: 4207647
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۹

بهترین دعا در شب‌های قدر، تعجیل در ظهور حضرت مهدی(عج) است

مبلغ تخصصی بنیاد امامت و شیعه‌شناسی با بیان اینکه بهترین دعا در این شب‌ها، دعا برای تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت است، گفت: گشایش مشکلات انسان‌ها در گشایش ظهور حجت حق(عج) است.

شب قدرحجت‌الاسلام محمد اسفندیاری، مبلغ تخصصی بنیاد امامت و شیعه‌شناسی در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان، با بیان اینکه در لیالی قدر، دعاها مستجاب می‌شود، گفت: بهترین دعا در این شب‌ها، دعا برای تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج) است.

مبلغ تخصصی بنیاد امامت و شیعه شناسی با اشاره به اینکه خدای متعال در قرآن کریم در سوره مبارکه قدر این شب را بهتر از هزار شب برشمرده، افزود: این امر بیانگر آن است که اگر انسان عمری را عبادت کند و خود را پاک گرداند و امشب، شب آخر عمرش باشد، پاک از دنیا می‌رود.

حجت‌الاسلام اسفندیاری با تأکید بر اینکه قضا و قدر الهی توسط انسان نوشته می‌شود، ادامه داد: همچون دانش‌آموزی که در طی سال درس خوانده و آخر سال کارنامه دریافت می‌کند و نتیجه کار مشخص می‌کند در سال آینده در چه جایگاهی قرار می‌گیرد، اعمال و رفتار ما در طی سال، جایگاهمان را در شب قدر برای سال آینده رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه بعضی اعمال همچون حق‌الله قابلیت بخشش دارد، اما دروس تخصصی همچون حق‌الناس باید توسط خود انسان گذرانده شود، تصریح کرد: شب قدر یعنی دریافت نتیجه اعمال و رفتار ما برای بالاتر رفتن، درجا زدن و یا تنزل از رتبه پیشین.

مبلغ تخصصی بنیاد امامت و شیعه‌شناسی به آیه چهارم سوره مبارکه قدر اشاره و اظهار کرد: خدای متعال شب قدر را برای آخرین ذخیره الهی قرار داد، زیرا که وقتی در شب قدر ملائکه و روح نازل می‌شوند باید کسی بر روی زمین باشد که در این شأن و جایگاه باشد تا آنان بر وی نازل شوند.

حجت‌الاسلام اسفندیاری با تأکید بر اینکه گشایش مشکلات انسان‌ها در گشایش ظهور حجت حق(عج) است، گفت: اگر ما به این واقعیت پی ببریم که خلقت ما نیز همچون خلقت اهل بیتی است، دیگر به دنبال گناه نمی‌رویم و تنها مسیر نور که پیروی از بقیه‌الله(عج) است را ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام
captcha