انسان در برابر اراده حق هیچ راه گریزی ندارد
کد خبر: 4203442
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
نماینده ولی فقیه در گلستان:

انسان در برابر اراده حق هیچ راه گریزی ندارد

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه خدای متعال حکیم بوده و کار بیهوده انجام نمی‌دهد، گفت: منطق قرآن این است که ما نتیجه اعمال خود را می‌بینیم و بشر در برابر اراده حق و سنت‌های الهی هیچ راه فراری ندارد.

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان در مراسم هفتگی تفسیر قرآن کریم، روز گذشته، 13 اسفندماه که در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد، با اشاره به آیه 32 و 33  سوره شوری، گفت: مخلوقات خدا همچون دریا و باد یکی از نشانه‌های خدای متعال بوده که باید به فواید وجود آنان فکر کنیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه در آفریده‌های خدا ویژگی‌هایی نهفته که عدم وجود هر یک از آنان باعث به‌وجود آمدن فاجعه می‌شود، اظهار کرد: نعمت باد یکی از برکات بزرگ الهی بوده که در آیه 46 سوره مبارکه روم، بادها را مبشرات و مژده‌دهنگان معرفی کرده که بخش مهمی از نقل و انتقالات کشتی‌ها در دریا و تمیزی هوا به برکت وجود باد است.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به بخشی از آیه 33 سوره شوری «إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ»، قطعاً در اين [امر] براى هر شكيباى شكرگزارى نشانه‏‌هاست»، افزود: نشانه‌ها تنها برای افرادی تأثیرگزار بوده که برای فهمیدن آن صبوری کرده و به شکرگزاری نعمت‌های خدای متعال بپردازد.

وی با بیان اینکه خدای متعال حکیم بوده و کار بیهوده و باطل انجام نمی‌دهد به آیه 34 و 35 سوره شوری اشاره کرد و تصریح کرد: منطق قرآن این است که اکثر کارها و مشکلاتی که با آن مواجه می‌شویم به دلیل کارها و اعمال خودمان بوده و بشر در برابر اراده حق و سنت‌های الهی هیچ راه فراری ندارد.

نمانیده ولی فقیه با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که فرمودند: «اگر کسی بخواهد حقیقت دنیا را در مقایسه با آخرت بداند، باید انگشت خود را در آب دریا فرو برده و سپس بیرون آورده و ببیند با چقدر از آب دریا همراه است» به بیان مفهوم آیه 37 پرداخت و گفت: زندگی دنیا و آنچه که در دنیا به‌دست می‌آوری در برابر آن چیزی که خدای متعال در آخرت به افراد می‌دهد بسیار ناچیز است.

انتهای پیام
captcha