دانشگاه فرهنگیان؛ بستری برای تحقق تمدن نوین اسلامی
کد خبر: 4201047
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱
سرپرست دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد:

دانشگاه فرهنگیان؛ بستری برای تحقق تمدن نوین اسلامی

کیخا، معرفی الگوهای هویت‌ساز را وظیفه ذاتی دانشگاه فرهنگیان برشمرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی معلم‌پرور و فرهنگ‌ساز بوده که در به ثمر رساندن تمدن نوین اسلامی نقش اساسی و بنیادی دارد.

موسی کیخا، سرپرست دانشگاه فرهنگیان گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، موسی کیخا، سرپرست دانشگاه فرهنگیان گلستان، امروز، اول اسفندماه در نخستین اجلاسیه شهدای دانشجو معلم که در حسینیه ثارالله گرگان برگزار شد، گفت: شهید موتور محرک جامعه بوده و بزرگداشت نام و یاد شهدا برای آینده کشور حیاتی و ضروری است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گلستان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با جایگاه شهید و اهمیت یادواره‌ شهدا، اظهار کرد: حقیقت شهادت حقیقت عظیمی بوده که هریک از شهدا ستارگان درخشانی هستند که همه حجاب‌های تحریف و فریب را می‌شکافند و عالمی را روشن می‌کنند.

کیخا با بیان اینکه انسان همواره باید با الگوپذیری از زندگی شهدا و انجام عمل جهادی راه شهدا را ادامه دهد، تصریح کرد: دانشجومعلمان شهید به عنوان عالمان علم، ستارگان تابناک عرصه تزکیه و تعلیم هستند.

وی با تأکید بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان و پرورش معلمان، ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی معلم‌پرور و فرهنگ‌ساز بوده که در به ثمر رساندن تمدن نوین اسلامی نقش اساسی و بنیادی دارد و  پیشروان و پیشگامان عرصه تمدن نوین اسلامی دانشجومعلمان شهیدمان هستند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گلستان با بیان اینکه نخستین اجلاسیه شهدای دانشجو معلم در گلستان برگزار شده است، افزود: این استان با داشتن 30 شهید دانشجومعلم از سال 99 برای برگزاری اجلاسیه کارهای متعددی را انجام داده است.

کیخا، معرفی الگوهای هویت‌ساز یعنی شهدای دانشجومعلم را وظیفه ذاتی دانشگاه فرهنگیان برشمرد و افزود: لازمه برگزاری کنگره شهدای دانشجومعلم این است که هر استانی اجلاسیه خودش را برگزار کند.

وی، شناخت زمان و عمل به هنگام را از ویژگی‌های شاخص شهدا دانست و گفت: برای شهدا، جمهوری اسلامی حرم و حفظ آن واجب الهی بوده، لذا امروز انتخابات عرصه نمایش وحدت ملی و موجب افزایش اقتدار ملی است که با مشارکت حداکثری باید مقابله دشمنان ایستادگی کرد.

انتهای پیام
captcha