ولایت دنیا در دستان خداست
کد خبر: 4199352
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
نماینده ولی فقیه در گلستان:

ولایت دنیا در دستان خداست

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به بخشی از آیه ۲۸ سوره شوری، گفت: تنها خدای متعال سرپرست انسان‌ها بوده و تنها اوست که دنیا را ولایت می‌کند بنابراین باید حمد و سپاس او را به جا آوریم.

آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه استان گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان در مراسم هفتگی تفسیر قرآن کریم، روز گذشته، 22 بهمن‌ماه که در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد، با اشاره به اینکه رزق و روزی همه موجودات عالم در ید قدرت خداست، گفت: همه مخلوقات روزی می‌خواهند و تنها خدای متعال است که می‌داند مخلوقات در کجا مستقر هستند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به بخشی از آیه 28 سوره مبارکه شوری، «وَهُوَ الَّذِي يُنَزِّلُ الْغَيْثَ مِنْ بَعْدِ مَا قَنَطُوا»، «و اوست كسى كه باران را پس از آنكه [مردم] نوميد شدند فرود مى‌‏آورد»، اظهار کرد: باران یکی از بخش‌های روزی بوده که منظور از «الْغَيْثَ» باران نافع بوده که بارش آن به همه سود می‌رساند.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان بخشی دیگر از آیه 28 سوره شوری، افزود: خدا زمانی رحمت خود را می‌گستراند که افراد ناامید شوند، لذا تنها خدای متعال سرپرست انسان‌ها بوده و تنها اوست که دنیا را ولایت می‌کند، لذا ما تنها باید حمد و سپاس او را به جا آوریم.

وی با تأکید بر اینکه هنوز هیچ بشری نتوانسته به حقیقت آسمان‌‌ها و زمین دست یابد، تصریح کرد: منظور از کلمه «دَابَّةٍ» در آیه 29 سوره مبارکه شوری، موجودات حیوانی متحرک بوده که در آسمان‌ها و زمین وجود دارند و علم امروز اگرچه وجود چنین موجوداتی را در آسمان‌ها یا زمین تأیید می‌کند و یا احتمال وجود آن را می‌دهد اما امام علی(ع) در هزار و چهارصد سال پیش در خطبه 189 فرمودند که علم من به آسمان‌ها بیشتر از زمین است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه یکی از اسامی قیامت، «یوم‌الجمع» است، گفت: منظور از «وَهُوَ عَلَى جَمْعِهِمْ إِذَا يَشَاءُ قَدِيرٌ»، «او هرگاه بخواهد بر گردآوردن آنان تواناست» روز قیامت بوده و در آن روز نه تنها انسان‌ها بلکه همه موجودات جمع می‌شوند.

انتهای پیام
captcha