برگزاری چهل و دومین مسابقات قرآن، عترت و نماز در گرگان
کد خبر: 4197729
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵

برگزاری چهل و دومین مسابقات قرآن، عترت و نماز در گرگان

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان با اشاره به برگزاری چهل و دومین جشنواره مسابقات قرآن، عترت و نماز ویژه دانش‌آموزان، گفت: هدف از این مسابقات آشنا کردن جوانان و نوجوان با قرآن و اهل بیت(ع) است.

حسن مدرسی‌زاده، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگانبه گزارش ایکنا از گلستان، چهل و دومین جشنواره مسابقات قرآن، عترت و نماز ویژه دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه امروز، 14 بهمن‌ماه با حضور مسئولان شهرستانی در دارالقرآن‌کریم آموزش و پرورش گرگان برگزار شد.

حسن مدرسی‌زاده، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان با بیان اینکه یکی از اهداف آموزش و پرورش آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان در زمینه قرآن و اهل بیت(ع) است، گفت: در ساحت تربیتی، اخلاقی و عبادی که در سند تحول آمده، آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ قرآنی یکی از مواردی است که به آن اشاره شده، لذا هرچه بستر مسابقات قرآن دانش‌آموزی تقویت شود، زمینه حضور دانش‌آموزان در این حوزه افزایش می‌یابد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان با اشاره به اینکه این مسابقات با همکاری حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی شهرستان گرگان در حال برگزاری است، ادامه داد: در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در دو بخش خواهران و برادران و در 18 رشته به رقابت می‌پردازند.

مدرسی زاده با تأکید بر اینکه اکثر مدارس شهرستان گرگان در این مسابقات شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: بالغ بر 17 هزار نفر در مرحله مدرسه‌ای به رقابت پرداختند که قریب به هزار نفر به مرحله شهرستانی راه پیدا کردند.

وی با تأکید بر اینکه هدف از مسابقات کشف استعدادها و شناسایی افراد است، گفت: 600 نفر در بخش خواهران و 400 نفر در بخش برادران به رقابت پرداخته که شاخص‌ترین افراد به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha