دوستی و محبت به علی(ع) یک افتخار است
کد خبر: 4195899
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹

دوستی و محبت به علی(ع) یک افتخار است

حجت‌الاسلام نیشابوری وجود محبت علی(ع) در دل‌ را یک افتخار دانست و گفت: مولای متقیان در عرصه‎‌های مختلف دارای مقام و منزلتی بوده که بیانگر ویژگی‌هایی است که خدای متعال برای جانشینی پیامبر(ص) در نظر گرفته است.

حجت‌الاسلام حسن نیشابوری، کارشناس تشکل‌های دینی در سازمان تبلیغات اسلامی گلستانحجت‌الاسلام حسن نیشابوری، کارشناس تشکل‌های دینی در سازمان تبلیغات اسلامی گلستان، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام علی(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان گفت: امیدوارم همه‌ انسان‌ها در زمره محبین امام علی(ع) بوده و از محبت و لطف ایشان در زندگی مدد گرفته و در گروه فائزون قرار گیریم. 

وی با تأکید بر اینکه شخصیت این بزرگمرد اسلام فراتر از اوهام و اذهان انسان‌ها است، اظهار کرد: هر انسانی با هر سطح علمی و دانشی باز هم نمی‌تواند بطور کامل و اتم به بیا فضائل ایشان بپردازد. کلام‌ها و الفاظ در برابر عظمت مقام موالی الموحدین ناچیز و بی‌معنا هستند، ادامه داد: خدای متعال در اعلی علیین به ایشان نظر کرده و منشأ فخر و مباهات خدای متعال در برابر ملائکه است.

وی با اشاره به اینکه در کلام پیامبر خدا(ص)، روایت و آیات قرآن به صورت مستقل و یا مشترک در کنار اهل بیت(ع) به شخصیت ایشان پرداخته شده، تصریح کرد: حتی کرامات اخلاقی و تفکری امام علی(ع) توسط افرادی که به ایشان اعتقاد نداشتند نیز بیان شده و نشانگر این است که فضائل ایشان تمام نشدنی است. وجود محبت علی(ع) در دل‌ را یک افتخار است. امام علی(ع) در عرصه‎‌های مختلف دارای مقام و منزلتی بوده که بیانگر ویژگی‌هایی است که خدای متعال برای جانشینی پیامبر(ص) در نظر گرفته است.

انتهای پیام
captcha