شرکت بیش از ۲ هزار دانش‌آموز گرگانی در «جشن تکلیف الهی»
کد خبر: 4195350
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸

شرکت بیش از ۲ هزار دانش‌آموز گرگانی در «جشن تکلیف الهی»

معاون ورزشی و تربیت بدنی شهرستان گرگان جشن تکلیف را شروع بندگی خدا دانست و گفت: بیش از 2 هزار دانش‌آموز گرگانی در «جشن تکلیف الهی» در دو دسته مدارس شهری و مدارس روستایی شرکت خواهند کرد.

شرکت بیش از 2 هزار نفر دانش آموز دختر در جشن تکلیف الهیمجتبی رستگار رودبارکی، معاون ورزشی و تربیت بدنی شهرستان گرگان در گفت‌‌وگو با ایکنا از گلستان در ارتباط با برگزاری «جشن تکلیف الهی»، گفت: هدف این جشن تقویت مبانی اعتقادی و باورهای مذهبی به‌ویژه ترویج فرهنگ دینی و توسعه عفاف و حجاب در دانش‌آموزان دختر ابتدایی است.

معاون ورزشی و تربیت بدنی گرگان، جشن تکلیف را شروع بندگی خدا بیان کرد و افزود: یکی از اقدامات تربیتی اسلامی در آموزش و پرورش، برگزاری جشن تکلیف و آشنایی دانش‌‌آموزان با وظایف دینی و شرعی بوده، لذا با برنامه‌های مفرح و متناسب با سن دانش‌آموزان سعی در به‌ یادماندنی کردن این روز برای دختران داریم.

رستگار با اشاره به ماه پر خیر و برکت رجب، به حضور بیش از 2 هزار نفر دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی در این مراسم اشاره کرد و گفت: مراسم جشن تکلیف در 5 منطقه شهرستان گرگان با توجه به مناسبت‌ها و اعیاد مذهبی در دو دسته مدارس شهری و مدارس روستایی برگزار خواهد شد.

وی با بیان‌ اینکه در این جشن افراد دو رکعت نماز به شکرانه رسیدن به مرحله جدیدی از عبودیت و زندگی اقامه خواهند کرد، اظهار کرد: آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌ فقیه گلستان، استاندار گلستان و مسئولان دستگاه‌های مرتبط با آموزش و پرورش نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

معاون ورزشی و تربیت بدنی گرگان از حضور حجت‌الاسلام مجتبی شیخی معروف به عمو روحانی و از فعالان حوزه نماز در این جشن خبر داد و افزود: اهدای جوایز به همه افراد، هم‌خوانی سرود ایران قوی، سرود دختران حاج قاسم و سرود دختر ایران و مهمتر از آن رونمایی از سرود امام علی(ع) گروه آوای رضوان از دیگر برنامه‌ها تدارک دیده شده در این جشن است.

رستگار با اشاره به اینکه ترویج مفاهیم دینی و اعتقادی مختص به این جشن بوده، به پویش «جشن تکلیف» اشاره کرد و گفت: دختران با ارسال عکس یا فیلم کوتاه از جشن تکلیف که در کنار خانواده گرفته شده، در این پویش شرکت کرده و از آثار منتخب در بستر فضای مجازی شاد که ویژه دانش‌آموزان است تقدیر می‌شود.

انتهای پیام
captcha