بیست و نهمین دوره مسابقات قرآنی روستائیان و عشایر در گلستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4193552
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱

بیست و نهمین دوره مسابقات قرآنی روستائیان و عشایر در گلستان برگزار می‌شود

نماینده ولی‌فقیه اداره کل جهادکشاورزی گلستان با بیان‌اینکه بیست و نهمین دوره مسابقات قرآنی روستائیان و جامعه عشایر در حال برگزاری است، گفت: میزبان مرحله منطقه‌ای شمال کشور استان گلستان است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سائری، نماینده ولی فقیه سازمان جهادکشاورزی گلستانحجت‌الاسلام علی‌اکبر سائری، نماینده ولی‌فقیه اداره کل جهادکشاورزی گلستان در گفت‌ وگو با ایکنا از گلستان، گفت: ثبت‌نام بیست‌‌ و نهمین دوره مسابقات قرآن ویژه روستائیان و عشایر کشور به عنوان یکی از ویژه برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر تحت نظر کمیته روستا و عشایری در حال انجام است.

نماینده ولی‌فقیه اداره کل جهادکشاورزی گلستان با بیان‌اینکه این مسابقه تنها مختص به افراد روستایی و عشایر است، اظهار کرد: احراز محل سکونت متسابقین با ارائه و بارگزاری معرفی نامه از دهیاری، شورا، مدرسه و آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام سائری با اشاره به اینکه ثبت‌نام در این مسابقه تا 25 همین ماه ادامه دارد: اظهار کرد: افراد از طریق درگاه اینترنتیhttps://survey.porsline.ir/s/KuZlFGE و یا با مراجعه حضوری به حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان محل سکونت خود، می‌توانند در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کنند.

وی با بیان‌اینکه مسابقات در مقطع سنی ۹ تا ۱۷ سال برای نوجوانان آقایان و بانوان، مقطع ۱۸ تا ۶۰ سال برای آقایان بزرگسال و ۱۸ تا ۵۵ سال برای بانوان بزرگسال برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مسابقات در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه اداره کل جهادکشاورزی گلستان با تأکید بر اینکه مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و اذان اجرا می‌شود، ادامه داد: شرایط سنی در تمامی رشته‌ها به غیر از قرائت تقلیدی و حفظ یک جزء  از 18 تا 50 سال ویژه برادران و 18 الی 45 سال ویژه خواهران و رشته اذان و قرائت نیز تنها مختص به برادران است.

حجت‌الاسلام سائری میزبان مرحله منطقه‌ای شمال کشور را استان گلستان بیان کرد و افزود: کشور به 5 منطقه تقسیم شده که منطقه یک به میزبانی استان گلستان شامل 7 استان‌ تهران، قم، البرز، گیلان، مازندران، سمنان و گلستان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 50 نفر از استان در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کردند، تصریح کرد: مرحله استانی در اوایل بهمن ماه، مرحله منطقه‌ای در اواخر بهمن ماه و زمان برگزاری مرحله کشوری یا نهایی نیز اوایل اسفندماه خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه اداره کل جهادکشاورزی گلستان تعداد راه‌یافتگان در هر رشته به مرحله منطقه‌ای را سه نفر از هر استان برشمرد و گفت: برای مرحله کشوری در هر رشته دو نفر از مرحله منطقه‌ای معرفی خواهند شد.

 

انتهای پیام
captcha