حضرت زهرا(س)، کامل‌ترین اسوه در دفاع از ولایت است
کد خبر: 4191718
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲

حضرت زهرا(س)، کامل‌ترین اسوه در دفاع از ولایت است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان با بیان حدیثی از امام زمان (عج) گفت: در دفاع از ولایت، بالاترین و کامل‌ترین اسوه حضرت فاطمه زهرا(س) است.

حجت‌الاسلام امین قرائی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگانحجت‌الاسلام امین قرائی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان در گفت وگو با ایکنا از گلستان ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و روز مادر، با اشاره به حدیثی از حضرت قائم(عج) گفت: در دفاع از ولایت، بالاترین و کامل‌ترین اسوه حضرت فاطمه زهرا(س) است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان با بیان اینکه در اسلام «مادر» از چنان عظمتی برخوردار است که وصف آن در یک کلام نمی‌گنجد، اظهار کرد: الزام احترام به مادر بالاتر از احترام به هر فرد دیگری بوده و تنها مادر است که از شیره جان خودش برای تربیت و متولد شدن فرزند استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام قرائی با تأکید بر آیه « وَالَّذِي قَالَ لِوَالِدَيْهِ أُفٍّ لَكُمَا أَتَعِدَانِنِي»، «و آن كس كه به پدر و مادر خود گويد اف بر شما»، افزود: خدای سبحان حتی اجازه کوچکترین بی‌احترامی کلامی را به پدر و مادر نداره است.

وی با اشاره به آیه « وَاعْبُدُوا اللَّهَ وَلَا تُشْرِكُوا بِهِ شَيْئًا وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا»، « و خدا را بپرستيد و چيزى را با او شريك مگردانيد و به پدر و مادر احسان كنيد»، ادامه داد: با نگاهی بر آیات قرآن در می‌یابیم نیکی به والدین مهمترین عمل بعد از اطاعت خدای متعال است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان آشنایی دختران با منزلت و جایگاه نقش مادری را امری ضروری دانست و افزود: هنگامیکه که افراد به عظمت جایگاه و نقش خود واقف باشند، بیشتر از پیش قدردان مقام خود هستند، لذا نگاهشان به زندگی و جایگاهی که در آینده قرار است به ایفای نقش بپردازند نیز متفاوت خواهد بود

حجت‌الاسلام قرائی با اشاره به اینکه بهشت در زیر پای مادران قرار دارد، گفت: حضرت فاطمه(س) کامل‌ترین الگو برای زنان مسلمان بوده و دختران امروز به عنوان مادران آینده باید ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و با مطالعه سیره ایشان به تربیت فرزند صالح بپدازند.

انتهای پیام
captcha