حضرت زهرا(س)؛ حلقه اتصال نبوت و ولایت
کد خبر: 4188362
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
مدرس جامعه‌المصطفی گلستان بیان کرد:

حضرت زهرا(س)؛ حلقه اتصال نبوت و ولایت

مدرس جامعه‌المصطفی گلستان با بیان اینکه در روایات حضرت زهرا(س)، «ام الائمه» و الگوی ائمه(ع) معرفی شده‌اند، گفت: حضرت زهرا(س) رمز و راز بقای اسلام و حلقه اتصال نبوت و ولایت است.

بی بی زهرا بکائیان، دبیر بازنشسته و مدرس جامعه‌المصطفیبی‌بی زهرا بکائیان، دبیر بازنشسته و مدرس جامعه‌المصطفی گلستان در گفت‌ و گو با ایکنا ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) گفت: طبق حدیثی از امام صادق(ع) هرکس به شناخت حقیقی از حضرت زهرا(س) دست یابد، گویی حقیقت شب قدر را درک کرده است، لذا این امر نشان‌دهنده عظمت و جایگاه ایشان در بین ائمه(ع) است.

این دبیر بازنشسته با اشاره به مخفی بودن شب قدر و عدم دستیابی به شناخت حضرت زهرا(س) به شباهت‌های دیگر شب قدر و حضرت زهرا(س) پرداخت و افزود: شب قدر ظرف زمانی نزول قرآن بوده، ایشان هم ظرف وجودی تمامی ائمه(ع) هستند و همانطور که شب قدر از هزار ماه برتر است، ایشان هم حقیقت کوثر بوده و خیر ایشان همیشه جاری است و به عبارت دیگر خیرالنسا هستند.

این مدرس جامعه‌المصطفی با بیان اینکه بعد رحلت پیامبر(ص) نزول ملائکه و روح از طریق جبرئیل بر حضرت زهرا(س) نازل می‌شد، اظهار کرد: در شب قدر هم شاهد نزول ملائکه هستیم و وجود ایشان مظهر رحمت و سلامت در دنیا و آخرت است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، بیان‌کرد: به تعبیری «لیله‌القدر» به معنای انسان کامل بوده که از حضرت زهرا(س) شروع شده و به مطلع فجر، یعنی ظهور حضرت قائم(عج)، آخرین فرزند ایشان، که تحقق بخش نهایت خلقت و برقراری توحید در عالم هست، ختم خواهد شد.

این فعال فرهنگی با بیان‌اینکه در روایات حضرت زهرا(س)، «ام الائمه» و الگوی ائمه(ع) معرفی شده‌اند، ادامه داد: این نامی بود که پیامبر(ص) بر ایشان گذاشتند و تنها به معنای رابطه پدر و فرزندی نبوده و به اصل و ریشه حقیقت ائمه (ع) که وجود نازنین ایشان است، برمی‌گردد.

بکائیان با اشاره به عبارت «ذکراً کثیرا» در آیات قرآن، اظهار کرد: «تسبیحات حضرت زهرا(س)» نیز در روایات به ذکر کثیر مشهور بوده و خداوند در حمد و ستایش به چیزی برتر از حضرت زهرا(س) تعبیر نشده است.

 این دبیر بازنشسته با بیان‌اینکه اگرچه پیامبر(ص) هنگام تقسیم کار، کارهای خانه را به حضرت زهرا(س) تخصیص دادند، گفت: حضرت زهرا(س) رمز و راز بقای اسلام و حلقه اتصال نبوت و ولایت بوده و زمانی که نیاز باشد برای دفاع از ولایت در جامعه حضور پیدا کند، وارد عرصه شده و به دفاع از ولایت می‌پردازد.

انتهای پیام
captcha