وتو آمریکا علیه غزه، ریشه در همدستی با اسرائیل را دارد
کد خبر: 4188050
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
امام جمعه گرگان:

وتو آمریکا علیه غزه، ریشه در همدستی با اسرائیل را دارد

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به اینکه اتفاقات رخداده در غزه به جهنم روی زمین تعبیر کرد و گفت: وتو آمریکا علیه غزه، ریشه در همدستی با اسرائیل را دارد و نشانگر این است که تصمیمات مجامع بین‌المللی‌ قابل اعتماد نیست.

آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه استان گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان با اشاره به موضوع هجرت پیامبر اکرم(ص) گفت: زمانی‌که پیامبر(ص) بنا به‌شرایط زمانه از مکه به مدینه مهاجرت کردند، هجرت بر مسلمانان برای انجام تکلیف‌شان لازم و ضروری بود.

نماینده ولی‌فقیه استان گلستان با اشاره به خطبه 189 نهج‌البلاغه، بیان کرد: مصداق «هجرت» در این خطبه شناخت امام و حجت بوده که از تکلیف مسلمانان به‌شمار رفته و افرادی که در این مسیر قرار می‌گیرند نیز مهاجرین نامیده می‌شوند.

امام جمعه گرگان با بیان‌اینکه دبیرکل سازمان ملل به استناد ماده 99 منشور سازمان ملل، اجازه تشکیل جلسه فوری و تصمیم‌گیری برای عاملی که صلح جهانی را برهم زده دارد، ادامه داد: با تشکیل جلسه و رأی اکثر اعضا شورا امنیت، تصمیم بر آتش‌بس گرفتند، تا امکاناتی از قبیل دارو، غذا و.. در اختیار مردم غزه قرار بگیرد.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به اینکه اتفاقات رخداده در غزه، امروز به جهنم روی زمین تعبیر شده و دل همه مردم دنیا را آزرده است، تصریح کرد: مخالفت آمریکا با تصمیم اعضا شورا امنیت با استفاده از حق وتو خود، بیانگر چهره اصلی آمریکا بوده و منشأ جنایات اسرائیل به آمریکا است، لذا تصمیمات مجامع بین‌المللی‌ قابل اعتماد نیست.

وی با اشاره به ماجرای فساد ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری، افزود: فساد سبب بی‌اعتمادی مردم به نظام شده و مبارزه با فساد باید از مرتبه شعار به مرحله میدانی رسیده و مردم به‎‌عنوان سرمایه اجتماعی نظام باید به‌صورت شفاف در جریان مبارزه با مفسدین قرار بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه استان گلستان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با فساد و مبارزه با مفسدین، اظهارکرد: باید راه‌های نفوذ فساد شناسایی شده و جلو آن گرفته شده و بدون هیچگونه تبعیضی با فرد خاطی و مفسد برخورد شود.

امام جمعه گرگان با اشاره به ایام فاطمیه(س) و شهادت بانوی دو عالم، حضرت زهرا(س)، گفت: سخن پیامبر(ص) «فداک ابوک»، «پدر به فدایت» نشأت گرفته از رابطه پدر و فرزندی نبوده و بیانگر مقام حضرت زهرا(س) و جایگاه رفیع ایشان است، لذا در زمانه‌ای که افراد درصدد هستند تا ما را از خاندان عصمت و طهارت دور کنند، باید حب و دوستی با حضرت زهرا(س) در دل‌ها قوی‌تر شود.

وی با اشاره به  روز شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: حوزه باید از نظر فکری و اعتقادی وارد میدان شده و دانشجویان با دانش اینکه کشور باید در همه زمینه‌ها رشد و پیشرفت کند، به‌ خوبی به ایفا نقش بپردازند.

انتهای پیام
captcha