درخشش مؤذن گلستانی در مسابقات سراسری قرآن اوقاف
کد خبر: 4186387
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲

درخشش مؤذن گلستانی در مسابقات سراسری قرآن اوقاف

این مؤذن برجسته استان گلستان، «اذان» را شعار دین اسلام دانست و گفت: مؤذن بودن زمینه‌ساز دعوت افراد به دین مبین اسلام بوده و این فرد باید تلاش کند تا بتواند در جامعه به‌گونه‌ای رفتار کند که الگو باشد.

محمدی راد نفر سوم مسابقات سراسری اوقاف

یکی از مهم‌ترین دستاوردها و نتایج برگزاری مسابقات قرآن کریم معرفی و شناسایی چهره‌های قرآنی و حضور نخبگان این عرصه بوده و به نوعی ترویج عمل به مفاهیم قرآن و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی به شمار می‌رود؛ به بهانه چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف ایکنا گلستان با مجتبی محمدی راد یکی از برترین‌های رشته اذان در این دوره از مسابقات به گفت‌وگوی انجام داده که تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود.

مجتبی محمدی ‌راد، متولد 64 با اشاره به اینکه اذان گفتن را از سنین نوجوانی از مدارس شروع کرده، گفت: در خانواده‌ای که اکثرا مداح اهل‌بیت(ع) بودند پرورش یافتم و وجهه قرآنی و مذهبی بنده با افزایش سن روز به روز پررنگ‌تر می‌شد.

این مؤذن برجسته استان گلستان، «اذان» را شعار دین اسلام دانست و اظهار کرد: مؤذن بودن زمینه‌ساز دعوت افراد به دین مبین اسلام بوده و این فرد باید تلاش کند تا بتواند در جامعه به‌گونه‌ای رفتار کند که الگو باشد، لذا همواره آرزو دارم تا یک اثر ماندگار برای آحاد مردم و ترویج فرهنگ نماز از خودم به یادگار بگذارم.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات از سطح کمی و کیفی خوبی برخوردار بود، تصریح کرد: یکی از قشنگ‌ترین تجربیات حضور در مسابقات، دیدار با اساتیدی بود که روزی صدا و نوای آنان باعث ترغیب بنده به این حوزه شده بود.

این فعال قرآنی بابیان اینکه حدود 15سال در مسابقات قرآنی مختلف بالاخص اذان شرکت کردم، بیان‌کرد: در سال‌های متوالی و در سطح شهرستان، استان و کشور توانستم مقام‌های متفاوتی را در رشته‌های اذان، قرائت، برای استان به ارمغان بیاورم که در این دوره نیز توانستم مقاوم سوم مسابقات سراسری اذان سازمان اوقاف را در بجنورد کسب کنم.

محمدی راد بابیان اینکه راه‌های ارائه قرآن در نسل امروز تغییر کرده است، ادامه داد: طرح تشویقی قرآنی و مسابقات در سطوح و رشته‌های مختلف می‌تواند تأثیر به‌سزایی در جذب افراد داشته و فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و جامعه در شکل‌گیری شخصیت افراد و انتخاب مسیر درست برای زندگی آینده آن‌ها مفید فایده واقع شود.

این مؤذن برجسته استان گلستان محدود شدن اقدامات و فعالیت‌های قرآنی را مساوی با افزایش فعالیت‌های ضد قرآنی دانست و افزود: بی‌توجهی جامعه و خانواده به استفاده از افراد قرآنی در امور کشور و استان و مشکلات مالی و اقتصادی، یکی دیگر از عواملی است که آینده جوان امروز را تهدید می‌کند و بستر پوچی و بی‌هدفی را برایش به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه اکنون در زمینه‌های قرآنی اعم از اذان، مداحی و قرآن در حال تدریس است، بیان‌کرد: افرادی که پا به عرصه قرآنی می‌گذارند باید عامل به قرآن بوده و طبق آیه «فَاللَّهُ خَيْرٌ حَافِظًا» در لحظه لحظه زندگی از حضور خدای متعال بهره ببرند.

محمدی راد خودسازی و تقرب به قرآن و اهل‌بیت(ع) را مهمترین ملاک افراد در مسیر قرآن دانست و افزود: تبلیغات مناسب، طرحهای تشویقی بیشتر برای دانش آموزان و دانشجویان، به کارگیری نخبه‌ها و فعالان قرآنی در ارگان‌های دولتی، جوایز مناسب، کلاس‌های آموزشی، حضور اساتید قرآنی و مؤذنین برتر کشور در جمع‌های قرآنی استان و استفاده از تجربیات آنان از جمله راه‌های مناسب برای جذف و حضور افراد در این مسیر است.

این فعال قرآنی دانش آموخته شدن در مکتب امام زمان(عج) را یک فیض بزرگ دانست و گفت: یکی از آرزوهای کودکی بنده تا به الان اذان گفتن در حرمین ائمه اطهار(ع) است که ان شالله به مدد امام زمان(عج) تحقق یابد و همه‌ ما بتوانیم باعث افتخار خانواده و جامعه و خشنودی قلب نازنین امام زمان(عج) باشیم.

انتهای پیام
captcha