معرفی حافظان قرآنی در مسیر ترویج سبک زندگی ضروری است
کد خبر: 4186323
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان:

معرفی حافظان قرآنی در مسیر ترویج سبک زندگی ضروری است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدزاده با بیان اینکه معرفی حافظان قرآنی به جامعه امری ضروری است، گفت: معتقدیم با معرفی این افراد به جامعه از روند حفظ آنها و تلاش خانواده برای حفاظ تصویر درستی از سبک زندگی قرآنی را به جامعه ارائه کنیم.

حجت الاسلام محمدزاده رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرگانبه گزارش ایکنا از گلستان، جلسه هم‌اندیشی اجماع حافظان قرآن کریم با محوریت «جریان‌سازی سبک زندگی اسلامی و تعمیق مفاهیم قرآنی» با حضور رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان، کارشناسان قرآنی و مربیان و حافظان قرآن امروز، 15 آذرماه در سالن اجتماعات شهید سلیمانی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدزاده، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان در این جلسه گفت: حافظان قرآن جمعیتی مظلومی هستند که در ارگان‌های مختلف اعم از جامعه‌القرآن، خانه قرآن‌‎ها، حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی مشغول حفظ قرآن هستند که باید این افراد شناسایی و به جامعه معرفی شوند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان با بیان اینکه حافظان قرآن در حفظ قرآن دارای انگیزه بالایی هستند، افزود: سال گذشته با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان توفیق داشتیم از 200 حافظ قرآن را در رده‌های مختلف تجلیل کنیم و این اتفاق مبارکی بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

وی با بیان اینکه هدف ما معرفی حافظان قرآن از نهادهای مختلف به جامعه است، گفت: معتقدیم وجود یک حافظ قرآن در خانواده موجبات برکت بوده و سبک زندگی قرآنی و دینی را در خانواده ترویج می‌دهد، لذا درصدد هستیم با معرفی این افراد به جامعه از روند حفظ آنها و تلاش خانواده برای حفاظ تصویر درستی از سبک زندگی قرآنی را به جامعه ارائه کنیم.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان با بیان‌اینکه ایجاد فرهنگ حفظ قرآن نیازمند کارهای فرهنگی و تربیتی است، ادامه داد: با همت حافظان و مربیان قرآن مجمع حفاظ را در شهرستان تشکیل دادیم که هدف ما تجمیع حفاظ استان از ارگان‌ها و نهادهای مختلف در جهت هم‌فکری و هم‌افزایی در جامعه بوده که باحمدالله این رویداد با همت مؤسسات و خانه‌های قرآنی استان رقم خورده است.

حجت‌الاسلام محمدزاده درباره نهادینه کردن فرهنگ قرآنی گفت: اگر آنگونه که قرآن برای ما ترسیم کرده با آن ارتباط برقرار کنیم، نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه آسان و میسر می‌شود. ما امکانات و نعمت‌های فراوانی داریم اما در نحوه استفاده از آن ضعیفیم و پایمان می‌لنگد. اگر در مواجهه با قرآن صادق و ثابت قدم باشیم، خود قرآن راه بهره‌گیری از خودش را به ما نشان می‌دهد.

وی با بیان‌ اینکه برگزاری تجلیل از حافظان قرآن می‌تواند تلنگری در زمینه حفظ قرآن در افراد مختلف ایجاد کند، اظهار کرد: درصدد هستیم تا با همکاری مؤسسات قرآنی و با حضور سید محمدحسین طباطبایی، مسئول جامعه القرآن برنامه‌ای در جهت تجلیل حافظان استانی برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha