رکن اصلی تمدن‌سازی در جامعه اسلامی بانوان هستند
کد خبر: 4185365
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

رکن اصلی تمدن‌سازی در جامعه اسلامی بانوان هستند

حجت‌الاسلام دیلمی با اشاره به اینکه اسلام بانوان به‌ویژه مادران را مرکز ثقل خانواده می‌داند، گفت: مادر مدیر و قلب تپنده خانواده بوده و جامعه پردازی بدون نقش مادر ممکن نیست، لذا مادر رکن تربیت کشور و تمدن‌ساز بوده که همه را به تکاپو و حرکت وا می‌دارد و این نشئت گرفته از معجره مادری و جایگاه زن است.

حجت الاسلام دیلمی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستانحجت‌الاسلام رضا دیلمی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا‌(س) در گفت‌‌وگو با ایکنا با اشاره به بخشی از آیه 6 سوره مبارکه زمر گفت: خدای متعال برای تربیت فرزند سالم و صالح مادر را انتخاب کرد و به او محبت و شرافت مادری داد تا انسان‌های درستی را تحویل جامعه داده و اجتماع را به سعادت برساند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان‌ اینکه امام راحل(ره) مصالح مملکت را مرهون تربیت صحیح مادر می‌دانست، افزود: اساساً تربیت از دامن پاک مادر و جوارح پدر شروع شده و با تربیت صحیح اسلامی، استقلال، آزادی و تعهد به مسائل کشور در فرزند پایه‌ریزی می‌شود.

حجت‌الاسلام دیلمی با اشاره به اینکه اسلام مادر را مرکز ثقل خانواده می‌داند، ادامه داد: مادر مدیر و قلب تپنده خانواده بوده و جامعه‌پردازی بدون نقش مادر ممکن نیست، لذا مادر رکن تربیت کشور و تمدن‌ساز بوده که همه را به تکاپو و حرکت وا می‌دارد و این نشئت گرفته از معجزه مادری و جایگاه زن است.

وی تصریح کرد: مسئله زن و خانواده جز کانون‌های مورد توجه نظام استکباری و استعماری بوده که با بهره‌گیری از رسانه و تبلیغات سعی در بی‌ اهمیت و کم‌ارزش جلوه دادن ارزش مادر در جوامع به خصوص جوامع اسلامی داشته تا بتواند برآن جامعه مسلط شود، لذا مقام عظمای ولایت محور زن و خانواده را از جمله موضوعات درجه یک کشور خواندند.

این مقام مسئول حضرت زهرا‌(س) را اسوه بی‌بدیل صبر و مقاومت خواند و اظهار کرد: این بانو با ایجاد پیوند عواطف اجتماعی در پشتیبانی از نهضت نبوی معیارهای مادی و جاهلی را درهم شکست و با رهبری و پیوند دل‌ها، افراد را در خدمت به حضرت علی‌(ع) به حرکت درآورد.

حجت‌الاسلام دیلمی با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی وجدان فاطمی زنان ایران زمین به عرصه عمل رسید، بیان کرد: مادر در جامعه به عنوان رکن محبت، تربیت و پیوندهای اجتماعی همواره جریان‌ساز بوده، لذا انقلاب اسلامی با معرفی الگو سوم زن مسلمان براساس سیرت فاطمی و مبانی ناب اسلام، عظمت و جایگاه زن را ترسیم کرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه حضرت زهرا‌(س) در دفاع از حریم ولایت و نبوت خوش درخشیده است، اظهار کرد: مادر به عنوان نخ تسبیح اتصالات اجتماعی، مهمترین نقش اجتماعی در ایجاد جریانات و رهبری عواطف اجتماعی داشته که از درون خانه و خانواده آغاز شده و تا اجتماع و ترسیم روابط اجتماعی ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت‌های زنان در ترویج جایگاه مادری، به تشریح برنامه‌های ایام فاطمیه پرداخت و افزود: بازخوانی سیره حضرت زهرا‌(س) و مادرانه‌های زمان حضرت، همایش عفاف و حجاب با موضوع دختران انقلاب، نقش مادر در تقویت پیوند اجتماعی، شناسایی و تجربه‌نگاری از مادران موفق و روایت آنان در فضای مجازی و پویش حرف‌آورد از جمله فعالیت‌هایی خواهد بود که کنشگران اجتماعی می‌توانند در آن به ایفای نقش بپردازند.

حجت‌الاسلام دیلمی گفت: ترویج و گسترش محافل عزاداری در قالب روضه‌های خانگی، نشست هیئات مداحان با محوریت تبیین جهاد فاطمی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح استان، فضاسازی محیطی هدفمند، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری محافل انس با قرآن و تلاوت تدبری، اعزام مبلغ به سطح مدارس و محیط‌های علمی، تفسیر سوره کوثر در امکان مذهبی و دینی، برگزاری نمایشگاه سبک زندگی فاطمی از جمله اقدامات این ایام خواهد بود.

انتهای پیام
captcha