مفاهیم قرآنی باید به یک نظم نوین و هدفمند در جامعه تبدیل شوند + عکس
کد خبر: 4185053
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵

مفاهیم قرآنی باید به یک نظم نوین و هدفمند در جامعه تبدیل شوند + عکس

حجت‌الاسلام محمدزاده با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا امورات قرآنی را به یک نظم هدفمند و نوین تبدیل کنیم، گفت: امسال قصد داریم در ایام فاطمیه برای نشر معارف فاطمی برنامه‌های در قالب معجزه مادری برگزار و الگوهای موفق را به جوانان معرفی کنیم.

مفاهیم قرآنی باید به یک نظم نوین و هدفمند در جامعه تبدیل شوندبه گزارش ایکنا از گلستان، جلسه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی با عنوان «عملیات فاطمیه، اجتماع حفاظ قرآن کریم، مجمع مفسرین قرآنی و طرح مستورا» با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان و کارشناسان قرآنی و جمعی از بانوان فعال قرآنی امروز، 9 آذر در سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی گرگان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدجواد محمدزاده، رئیس تبلیغات اسلامی گرگان بابیان اینکه مردم غزه در یک پیروزی مقتدرانه بعد از مقاومت قرار گرفته‌اند، گفت: دنبال این هستیم تا امورات قرآنی را به یک نظم هدفمند و نوین تبدیل کنیم، لذا فعالان قرآنی باید علاوه بر حضور در مسیر قرآنی، رنگ و بوی قرآن در رفتار و اخلاق آنان نیز بروز و ظهور پیدا کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان اولویت هیئت‌های بانوان و مداحان در ایام فاطمیه امسال را نشر معارف فاطمی در قالب «معجزه مادری» دانست و افزود: مادر پیونددهنده رابطه اجتماعی و فرهنگی برای خانواده و اجتماع بوده و در نظر داریم در فاطمیه امسال، بانوان موفق و الگوساز را به جوانان و مردم معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه تفسیر واقعی قرآن تنها توسط ائمه امکان‌پذیر است، اظهار کرد: تفسیر دارای مراتب بوده که با وجود بیش از 30 مفسر خانم در سطح استان در نظر داریم تا مجمع مفسیرین قرآنی با محوریت زنان نیز شکل بگیرد تا به تدبر در قرآن بپردازند و ترجمه و مفاهیم آیات قرآنی را نیز بیان کنند.

حجت‌الاسلام محمدزاده حفظ قرآن را مسیری سخت دانست وگفت: برای انگیزه و ارتقا حافظان قرآن نیز باید تمهیداتی اندیشیده شود تا بتوانند منسجم‌تر از قبل در این مسیر باقی مانده و به ترویج مفاهیم والای قرآنی و به‌کارگیری آن در جامعه بپردازند، لذا اولین قدم برای این کار تشکیل مجمع حافظان قرآن است.

گفتنی است؛ در پایان جلسه از خانم شاهینی، مسئول نهضت پیشرفت بانوان شهرستان گرگان و افراد حاضر در جلسه تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha