برگزاری بیش از ۵۰۰ برنامه در هفته پدافند غیرعامل در گلستان
کد خبر: 4177560
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

برگزاری بیش از ۵۰۰ برنامه در هفته پدافند غیرعامل در گلستان

مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان از برگزاری بیش از ۵۰۰ برنامه در هفته پدافند غیر عامل در گلستان خبر داد.

محمدی مدیر کل پدافند غیرعامل گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، محمدتقی محمدی، مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز، 2 آبان ماه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در اداره‌کل پدافند غیرعامل گلستان برگزار شد، ضمن تبریک روز ولادت امام حسن عسکری‌(ع) گفت: همه جهان عملکرد رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم کردند و امیدواریم این جنگ مقدمه‌ای بر نابودی رژیم منحوس صهیونیستی باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان با اشاره به اینکه 8 آبان در تقویم ملی روز پدافند غیرعامل نامگذاری شده است، اظهار کرد: کارایی پدافند غیرعامل در زمان صلح و هنگامی که تهدید صورت نگرفته بروز پیدا کرده و دایره موضوعات پدافند غیرعامل شامل سه سطح ایمنی، امنیتی و دفاعی است.

محمدی در رابطه با امنیت و اهمیت پدافند غیرعامل به منویات مقام معظم اشاره کرد و اظهار کرد: در زمان ابتدایی تأسیس سازمان پدافند غیرعامل ایشان فرمودند: «پدافند غیرعامل یک اصل دائمی و همیشگی است و اهمیت این موضوع روز به روز افزوده می‌شود»، لذا شرایط امروز که آبستن بسیاری از تهدیدات جدی و متنوع بوده بیشتر از گذشته به اهمیت موضوع پی می‌بریم.

وی با اشاره به مشارکت 65 دستگاه اجرایی در هفته پدافند غیرعامل، افزود: براساس قانون پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی ملزم به تشکیل کمیته پدافند غیرعامل در حوزه تخصصشان بوده و این اداره در برنامه‌های شاخص دستگاه‌های اجرایی مشارکت و همکاری می‌کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان با بیان اینکه در سال گذشته حدود 600 برنامه توسط دستگاه اجرایی برگزار شد، تصریح کرد: در 6 ماه اول سال 1402، 27 کارگاه آموزشی‌، 10 مانور تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل با سناریوی تغییرات حوزه پدافندی، 2 همایش برگزار شد که برای امسال بیش از 500 برنامه در هفته پدافند غیرعامل پیش‌بینی شده است.

محمدی با بیان‌ اینکه در این روز میزبان معاون صنایع سازمان پدافند غیرعامل کشور هستیم، ادامه داد: برگزاری جلسات شورای پدافند غیرعامل استان، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی، برگزاری کمیته‌ها و همایش‌های تخصصی پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی، برگزاری مسابقات علمی و رزمایش‌های اداری و آمادگی، انواع مسابقات رادیویی و تلویزیونی و رسانه‌ای و نمایشگاه‌ای تخصصی، نشست‌ها و کنفرانس‌های خبری و تخصصی و افتتاح یا بازدید از پروژه‌های مرتبط با پدافند غیرعامل از جمله رئوس برنامه‌ها در این هفته خواهد بود.

وی برگزاری جلسات شورای پدافند غیرعامل استان به ریاست استاندار و معاون امنیتی سیاسی را مهمترین جلسه در ایام هفته پدافند غیرعامل دانست و گفت: کارگاه‌های تخصصی در حوزه سایبری و الکترونیک، مشارکت‌های مردمی، انرژی و تأمین نیازهای ضروری پدافند غیرعامل، فرهنگی و اجتماعی، زیستی و بیولوژی، منابع طبیعی، امداد و نجات و پشتیبانی، صنعت و معدن و تجارت و ... با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط در 12 زیر شاخه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha