۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی خلیج گرگان اختصاص یافت
کد خبر: 4176501
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
وزیر کشور:

۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی خلیج گرگان اختصاص یافت

وزیر کشور از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای لایروبی ۳۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های گلستان خبر داد.

وحیدی وزیر کشور

به گزارش ایکنا از گلستان، احمد وحیدی، وزیر کشور امروز، ۲۷ مهرماه بعد از ورود به استان گلستان و ادای احترام به مقام شامخ شهدا با حضور در فرمانداری شهرستان ترکمن، در نشست بررسی فرآیند علاج بخشی خلیج گرگان گفت: در طرح لایروبی کانال‌های منتهی به خلیج گرگان، تأمین تجهیزات مورد نیاز را سرعت می‌دهیم و دستگاه لایروب مستقر در این پروژه، در استان گلستان باقی می‌ماند.

مدیر کل بنادر گلستان نیز در این نشست گفت: با لایروبی خلیج گرگان، هم خلیج نجات پیدا می‌کند و هم آبزیان و پرندگان دریایی از این پهنه آبی بهره‌مند خواهند شد.

عباسی افزود: با تلاش‌های انجام شده حدود ۱۰ هزار متر مکعب از لایروبی خلیج باقی مانده که تا ۱۵ آبان ماه به اتمام می‌رسد و با اتمام این طرح حدود ۷۰ سانتی متر آب بیشتر وارد خلیج خواهد شد.

مدیر کل محیط زیست گلستان هم در این نشست گفت: با علاج بخشی خلیج گرگان از یک فاجعه زیست محیطی جلوگیری شد و با بازگشایی این کانال، امکان گردش آب در این پهنه آبی وجود دارد.

کنعانی افزود: لایروبی، یک گام اضطراری برای نجات خلیج گرگان بود، اما سرعت تغییرات در خلیج گرگان از سرعت اقدامات ما بیشتر است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گلستان در این نشست گفت: قرارگاه عملیاتی شهید لولایی ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های گلستان رو لایروبی کرد.

حیدریان ادامه داد: قرارگاه شهید لولایی با پیشنهاد استاندار گلستان و با هدف متمرکز شدن تجهیزات استانداری گلستان، وزارت نیرو و مدیریت بحران راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام
captcha