افزایش میزان ازدواج با تقویت اقدامات فرهنگی و جهادی
کد خبر: 4176003
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
استاندار گلستان بیان کرد:

افزایش میزان ازدواج با تقویت اقدامات فرهنگی و جهادی

زنگانه بر تدوین برنامه‌ای ترغیبی برای ازدواج تأکید کرد و گفت: افزایش میزان ازدواج در جامعه نیازمند تقویت کارهای فرهنگی و جهادی بوده و تعداد سمن‌های حوزه جوانان و ازدواج و فعال کردن آنها می‌تواند در افزایش میزان ازدواج اثرگذار باشد.

زنگانه استاندار گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، علی محمد زنگانه، استاندار گلستان امروز، ۲۵ مهرماه در شصت و دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گفت: تعداد سمن‌ها در همه شهرستان‌ها حداقل باید ۵ سمن بوده، لذا سمن‌ها حلقه واسط دولت و مردم هستند و باید فعالیت‌های کیفی آن‌ها در استان افزایش یابد.

استاندار گلستان ادامه داد: برای افزایش دامنه تأثیرگذاری سمن‌ها باید با اشتراک گذاری فعالیت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌هایی مثل هلال احمر و بسیج، دایره فعالیت و وسعت مخاطبان سمن‌ها افزایش پیدا کند.

زنگانه رشد جمعیت جوان را به عنوان سرمایه اصلی یک کشور و رکنی مؤثر برای نیل به توسعه پایدار دانست و با تأکید بر ضرورت تبدیل شدن سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان برنامه، گفت: افزایش میزان ازدواج در جامعه، نیازمند تقویت فرهنگ سازی است و فعال کردن سمن‌های حوزه جوانان می‌تواند در تحقق این مهم اثرگذار باشد.

وی موضوع افزایش میزان ازدواج در جامعه را نیازمند تقویت کارهای فرهنگی و جهادی دانست و گفت: سن ازدواج در جامعه به دلایل مختلف بالا رفته و در این میان تشویق فعالان اجتماعی در جهت ثبت تعداد سمن‌های حوزه جوانان و ازدواج و فعال کردن آنها می‌تواند در افزایش میزان ازدواج اثرگذار باشد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان نیز در این جلسه گفت: موضوع جلسه امروز بررسی دستورالعمل و ابلاغیه رئیس جمهور در هفته ملی ازدواج بود که ۱۳ مصوبه در این جلسه مصوب شد.

ملاحسنی با بیان اینکه آماده برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارمندان هستیم، افزود: در این جلسه توانمندی‌ها و مشکلات مربوط به جوانان گلستان بررسی شد و دستگاه‌های مرتبط، پیشنهاد‌های خود را برای استفاده بهینه از توانایی جوانان و ایده‌های آن‌ها مطرح کردند.

یازرلو رئیس شورای هماهنگی بانک‌های گلستان هم گفت: امسال ۱۶ هزار و ۸۷۷ نفر در این استان برای دریافت وام ازدواج ثبت نام و از این تعداد ۱۲ هزار و ۹۹۵ نفر تسهیلات خود را دریافت کردند.

یازرلو افزود: از مجموع دیگر متقاضیان، یکهزار و ۵۵۲ پرونده در حال تکمیل شده و یکهزار و ۹۲۸ پرونده نیز آماده پرداخت است.

وی با بیان اینکه به تازگی نیز ۴۱۲ متقاضی جدید برای دریافت وام ازدواج نام نویسی کرده‌اند، گفت: هنوز این پرونده‌ها وارد سیستم بانک نشده و مشکلی برای پرداخت وام آن‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha