بهره‌مندی ۶۰ هزار مددجوی گلستانی از خدمات خطرسنجی قلبی عروقی
کد خبر: 4169717
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵

بهره‌مندی ۶۰ هزار مددجوی گلستانی از خدمات خطرسنجی قلبی عروقی

مدیر کل کمیته امداد گلستان از تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد استان گلستان با معاونت بهداشتی و درمان دانشگاه علوم پزشگی استان در راستای انجام خدمات خطرسنجی قلبی عروقی و سرطان برای مددجویان خبر داد و گفت: تا پایان سال ۶۰ هزار مددجوی گلستانی از خدمات خطرسنجی قلبی عروقی بهره‌مند می‌شوند.

بابایی مدیر کل کمیته امداد گلستان در تفاهم نامه طرح عربالگری مددجویان

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، عیسی بابایی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)گلستان گفت: برنامه غربالگری انجام خدمات خطرسنجی قلبی عروقی و سرطانهای ( کولون و پستان) با همکاری معاونت بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان برای مددجویان این نهاد و با اولویت اجرای برنامه در مناطق روستایی در مهرماه سالجاری اجراء می‌شود.

وی افزود: این تفاهم نامه در ۱۱ بند ارائه خواهد شد که از جمله می‌توان به برگزاری جلسه توجیهی برای کلیه پرسنل مجری این برنامه در شهرستان قبل از اجرای برنامه، برنامه‌ریزی و هماهنگی با آزمایشگاه شهرستان به منظور ارجاع مددجویان و انجام نمونه‌گیری آزمایش قند و کلسترول، توزيع كیت فیت در مراکز و خانه‌های بهداشت در راستای برنامه غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان کولون، اشاره کرد.

بابایی ضمن اشاره به برنامه‌ریزی و انجام غربالگری برای حداقل ۶۰هزار نفر از جامعه هدف خود تاپایان سال تصریح کرد: خطرسنجی قلبی عروقی برای مددجویان بالای ۳۰ سال سطح استان، غربالگری سرطان کولورکتال برای مددجویان ۵۰ تا ۶۹ سال در سه شهرستان گرگان، بندرترکمن و کردکوی و همچنین غربالگری سرطان پستان برای مددجویان زن ۳۰ تا ۶۹ سال در دو شهرستان گرگان، گنبد، از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

مدیر کل کمیته امداد گلستان نظارت بر اجرای درست طرح و همچنین جمع بندی و ارسال گزارش‌های آماری حاصل از خطرسنجی قلبی عروقی و ارزیابی سرطانها بصورت ماهانه از سوی معاونت بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی را مهم و اساسی دانست و افزود: ارجاع مددجویان نیازمند به خدمات تخصصی سرطانها اعم از ویزیت متخصص، کولونوسکوپی، ماموگرافی و سونوگرافی یکی از اهداف اصلی این طرح است.

گفتنی است؛ به منظور اجرای این طرح مشارکت و همکاری نزدیک کارشناسان کمیته امداد و معاونت بهداشتی در فراخوان مددجویان تحت پوشش خود به‌ویژه در مناطق روستایی حائز اهمیت است.

انتهای پیام
captcha