سیره ائمه اطهار(ع) برای معرفی به نسل آینده به خوبی تبیین شود
کد خبر: 4169120
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
امام جمعه گرگان:

سیره ائمه اطهار(ع) برای معرفی به نسل آینده به خوبی تبیین شود

آیت‌الله نورمفیدی با تأکید بر شناخت ائمه(ع)، گفت: باید کتب تاریخی و روایی شیعه و سنی به خوبی مطالعه و سیره ائمه اطهار(ع) برای معرفی به نسل آینده به خوبی تبیین شود.

آیت الله نور مفیدی امان جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان، امروز 24 شهریورماه، در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی وحدت گرگان، ضمن تسلیت شهادت امام رضا(ع) با استناد به آیات و روایات گفت: وداع ایشان با جد مطهرشان در هنگام سفر به خراسان بنا به جبر بوده و حضرت با تهدیدی که از طرف مأمون در پذیرش ولیعهدی صورت گرفت این منصب را پذیرفت.

امام جمعه گرگان با اشاره بر رفتار زیرکانه مأمون در فریفتن مردم، ادامه داد: مأمون با تشکیل مباحثات و مناظرات علمی و ادبی و دینی بین امام رضا(ع) و بزرگان آن زمان سعی در تنزل جایگاه ایشان در بین مردم داشته که به لطف خود این جلسات منجر به شناخت بیشتر ایشان و درخشیدن خورشید تابناک وجودشان میان مردم شد.

آیت‌الله نورمفیدی به آیه ۸ سوره اعراف، امام علی(ع) و فرزندان ایشان را مصداقی از این آیه دانست و گفت: نقش امامت این است که با شناخت و معرفت به امام بتوانیم آنان را الگو و سرمشق خود قرار داده تا زندگی انسان رنگ ولایت به خود گرفته تا در دنیا و آخرت دچار خسران نشویم.

وی همچنین به آیه ۱۵۹ سوره آل عمران به توصیف انبیا با اشاره کرد و افزود: در قرآن خدا به پیامبر(ص) امر فرموده که با مردم به مهربانی و نرمخویی رفتار کند واز صفات صالحه در مواجهه با مردم استفاده کنند در حالی که برای فراعنه و طاغوت و مستکبرین از صفاتی همچون، خودخواهی و خودبرتربینی نسبت به خلق به کار برده لذا ما باید به صفات انبیا خود را نزدیک کرده و از صافات فراعنه برائت بجوییم.

امام جمعه گرگان با اشاره به آیه ۱۳ حجرات، اظهار کرد: این آیه نشان می‌دهد مقام و منصب و ارتباط خویشاوندی نشانه برتری نبوده و امامان(ع) تنها با تقوا و اطاعت از خدا به این مرتبه و درجه رسیده‌اند، لذا افراد در هر جایگاهی با تأسی از امامان باید تقوا را در تمام عرصه‌های زندگی خود لحاظ کنند.

آیت‌الله نورمفیدی با تأکید بر شناخت ائمه(ع)، گفت: شناخت ائمه و امامان(ع) باید بطور جدی تبیین شود، لذا در این راستا باید کتب تاریخی و روایی شیعه و سنی به خوبی مطالعه و سیره ائمه اطهار(ع) برای معرفی به نسل آینده در جهت نشر معارف و ارزش‌های الهی استفاده شود.

 

انتهای پیام
captcha