توجه به آرمان‌ها، عظمت اربعین را دوچندان کرده است
کد خبر: 4167585
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
امام جمعه گرگان:

توجه به آرمان‌ها، عظمت اربعین را دوچندان کرده است

آیت‌الله نورمفیدی از نپرداختن رسانه‌های غربی به موضوع اجتماع بزرگ مسلمانان در اربعین و کم اهمیت جلوه دادن آن انتقاد کرد و گفت: توجه به آرمان‌های امام حسین(ع) به عظمت اربعین افزوده است و مراسم بزرگ اربعین نشان داد امام حسین(ع) پیروز است و یزیدیان هیچ وقت پیروز نمی‌شوند.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان، امروز 17 شهریور، در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی وحدت گرگان با اشاره به خطبه 188 نهج‌البلاغه گفت: تقوا به نوعی خود مراقبتی بوده و لازمه تقوا مراقب از نفس است، لذا برای تقویت رابطه خود با خدا که رابطه ربوبیت و عبودیت بوده باید بتوانیم در تمامی عرصه‌ها تقوا را رعایت کنیم.

امام جمعه گرگان ضمن تسلیت سالروز شهدای 17 شهریور، بیان کرد: این حادثه به قدری برای نیروهای انقلابی گران بود که آنان دچار یأس شده و بیانیه امام در رابطه با چنین اتفاقی روح تازه‌ای در جان انقلابیون بخشید تا توانستند نهضت را ادامه دهند، لذا ما نیز باید با قدرت ادامه دهیم و در این مسیر مأیوس و ناامید نشویم.

آیت‌الله نورمفیدی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی تصریح کرد: عالم به فیض وجود نبی مکرم اسلام و امثال ایشان آفریده شده لذا باید تلاش کنیم تا فضایل اخلاقی را تقویت کرده و در گروه خوبان امت پیامبر قرار بگیریم.

وی به حضور بیش از 20 میلیون زائر در اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: جریان اربعین در عراق یک سنت تاریخی بوده که بیش از 4 میلیون نفر آن از ایران اعزام شده لذا این نشان می‌دهد چراغ امام حسین(ع) روز به روز افزون‌تر می‌شود.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به فرمایش گاندی که راه نجات ملت، تأسی به امام حسین(ع) است، اظهار کرد: آرمان‌ها و اهداف سیدالشهدا(ع) به گونه‌ای بوده که اگر بر هر فردی که شعله‌ای از انسانیت در وجودش قرار داشته باشد، عرضه شود او را گرد حسین(ع) می‌آورد ولو مسلمان نباشد.

امام جمعه گرگان از نپرداختن رسانه‌های غربی به موضوع اجتماع بزرگ مسلمانان در اربعین و کم اهمیت جلوه دادن آن انتقاد کرد و گفت: توجه به آرمان‌های امام حسین(ع) به عظمت اربعین افزوده است و مراسم بزرگ اربعین نشان داد امام حسین(ع) پیروز است و یزیدیان هیچ وقت پیروز نمی‌شوند.

وی همچنین با گرامیداشت نوزدهم شهریور سالروز شهادت آیت‌الله طالقانی از اولین ائمه‌ جمعه کشور اشاره کرد و گفت: ایشان از علمای حوزه و اهل علم و فضل بودند که از همان دوران جوانی به مخالفت با رضاخان و پسرش محمدرضا شاه پرداختند.

انتهای پیام
captcha