قیام ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ از نقاط عطف در تاریخ انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4167509
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸

قیام ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ از نقاط عطف در تاریخ انقلاب اسلامی است

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در پیامی قیام ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ از نقاط عطف در تاریخ انقلاب اسلامی دانست که سالروز شکست سیاست‌های استکباری آمریکای جنایتکار در ایران اسلامی را یادآوری می‌نماید.

قیام ۱۷ شهریور ۱۳۵۷

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به مناسبت فرارسیدن سالگرد قیام یوم‌الله هفدهم شهریور جمعه سیاه  باصدور بيانيه‌ای اعلام کرد.

قیام ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ از نقاط عطف در تاریخ انقلاب اسلامی است و سالروز شکست سیاست‌های استکباری آمریکای جنایتکار در ایران اسلامی را یادآوری می‌نماید.

نهضت الهی حضرت امام خمینی(ره) که به پشتوانه مردم انقلابی ایران از سال ۱۳۵۷ آغاز شده بود در طول ۱۵ سال مبارزه حوادث دردناکی را تجربه نمود.

در این میان حادثه ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ به رویایی ملت با رژیم منحوس پهلوی مبدل و به پایان تاریخ مصرف رژیم شاهنشاهی منجر شد.

این سرکوب خونین و قهرآمیز باعث خیزش انقلابی در تمامی شهرهای کشور شد و عملا امکان به ثمر رسیدن اصلاحات تدریجی و آرام را عقیم گذاشت و با شهادت مظلومانه مردم تهران در روز جمعه ۱۷شهریور پس از اقامه نماز صبح باعث افروخته شدن نهضت اسلامی امام خمینی(ره) شد و انقلاب را در شکل تازه‌ای به رویایی با رژیم پهلوی به حرکت درآورد و سرعت و شتاب بیشتری بخشید.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان در آستانه سالگرد قیام یوم ا.. هفدهم شهریور و اربعین سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله حسین(ع) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام به ویژه شهدای گرانقدر یوم الله ۱۷ شهریور اعلام می‌دارد زنده نگه داشتن این ایام و خاطرات افتخار آمیز آن دوران بیمه کننده انقلاب اسلامی و ضامن حیات و بقا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و استقلال و آزادی است.

انتهای پیام
captcha