حل مشکلات اقتصادی نیازمند رشد تولید در بازارهای داخلی و جهانی است
کد خبر: 4166277
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
آیت‌الله نورمفیدی:

حل مشکلات اقتصادی نیازمند رشد تولید در بازارهای داخلی و جهانی است

امام جمعه گرگان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حل اقتصادی زمان‌بر است و این مسئله یک شبه حل نمی‌شود، گفت: برای داشتن اقتصاد بهتر باید در زمینه تولید تلاش بیشتر کرد و رشد تولید هم نیاز تقویت بازهای داخلی و جهانی دارد.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی گرگان به خطبه ۱۸۶ نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: این خطبه خطبه‌های آخر نهج‌البلاغه بوده که امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید خداوندی که این جهان باعظمت را آفرید می‌تواند با اراده‌ای آن را دگرگون سازد لذا هدف خداوند از ساخت این جهان براساس نیاز نبوده که بخواهد از روی غرض شخصی آن را دگرکون سازد بلکه همه اینها براساس قدرت بالغه الهی بوده زیرا همه عالم داری عمل و اجلی هستند و این قانون بر جهان هستی است.

امام جمعه گرگان در ادامه به دیدارهای اعضای هیأت دولت و جمعی از فرماندهان سپاه با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: یکی از مباحثی که رهبر انقلاب بر آن تاکید داشتند مهار تورم و رشد تولید، گرانی و کوچک شدن سفرهای مردم و تورم ۲ عددی بود که حل مشکلات اقتصادی باید مورد توجه مسئولان نظام قرار بگیرد.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: مشکلات اقتصادی و گرانی و کوچک شدن سفره مردم باعث شده که مردم پیشرفت‌های علمی و پژوهشی و نظامی کشور را نادیده بگیرند در صورتی که درست است در موضوعات اقتصادی دچار چالش هستیم اما در بسیاری از زمینه‌های نظامی از جمله موشک و پهباد دارای قدرت برتر هستیم در حالی آمریکا و هر کشور اروپایی حق چپ نگاه کردن به کشور ما را ندارد.

وی با بیان‌ اینکه وجود مشکلات نباید سبب ایجاد یأس و ناامیدی براساس برنامه‌های دشمن در جامعه ایجاد کند، تصریح کرد: هدف دشمنان ایجاد و یأس و ناامیدی در جامعه بوده آنها تلاش می‌کنند که مسائل کوچک کشور را بزرگ و با سیاه‌نمایی کارهای بزرگ را کوچک جلوه می‌دهد تا ذهن جوانان و مردم ما را مخدوش کنند.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که مبنی براینکه حل اقتصادی زمان‌بر است و این مسئله یک شبه حل نمی‌شود، اشاره کرد و گفت: برای داشتن اقتصاد بهتر باید در زمینه تولید تلاش بیشتر کرد و رشد تولید هم نیاز تقویت بازهای داخلی و جهانی دارد.

امام جمعه گرگان عضویت و ارتباط با کشورهای همسایه و اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله شانگهای اشاره و اظهار کرد: علاوه بر ایران برخی کشورهای از جمله هند و آرژانتین و … عضو این اتحادیه شدند و این نشان می‌دهند که همه می‌خواهند به نوعی در برابر قلدری آمریکا بایستند.

وی در دیگر بخش از سخنان خود به پیشرفت استان در هفته دولت اشاره کرد و گفت: حل مشکل ۱۷ ساله پتروشیمی گلستان، حل مشکل جزیره آشوراده و تبدیل شدن این منطقه به نقطه گردشگری، حل مشکل خلیج گرگان و اجرای طرح لایروبی خلیج از جمله اقداماتی که که به همت دولت سیزدهم و مسئولان استانی انجام شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام
captcha