نداشتن اميد يكی از راه‌های گرايش به مواد مخدر است
کد خبر: 4166096
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱
امام جمعه گرگان در دیدار با دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر؛

نداشتن اميد يكی از راه‌های گرايش به مواد مخدر است

امام جمعه گرگان مواد مخدر را یک بلا خانمان‌سوز برای دولت‌ها و ملت‌ها برشمرد و گفت: نداشتن اميد يكی از راه‌های گرايش به مواد مخدر است، جامعه‌ای كه در آن اميد نباشد، به هر دردی گرفتار می‌شود.

آیت الله نورمفیدی در دیدار با دبیر مواد مخدر

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در دیدار با سردار اسکندر مؤمنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر که امروز، ۸ شهریور در بیت‌الزهرا(س) برگزار شد، گفت: تقدیم چهار هزار شهید و دوازده هزار جانباز بهترین شاهد و دلیل برای این است که کشور ما برای کمک به جامعه و جوامع بشری در راه مبارزه با مواد مخدر قدم‌های مؤثری برداشته است.

آيت‌الله نورمفیدی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی و باهنر و چهار هزار پلیس شهید در مبارزه با سوداگران مرگ، گفت: بهترین شاهد و دلیل برای اینکه کشور ما برای کمک به جامعه و جوامع بشری در راه مبارزه با مواد مخدر قدم‌های مؤثری داشته، تقدیم چهار هزار شهید و دوازده هزار جانباز گرانقدر است.

وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در سطح جهان جلوی این بلای خانمان‌سوز مواد مخدر ایستاده است.

نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور بیست ساله آمریکائی‌ها در افغانستان گفت: بعد از ورود نيروهای آمريكایی به اين كشور، ميزان مواد مخدر در این کشور 50 برابر قبل شده است و این بدان معنا است که معضل مواد مخدر ريشه در مسائل جهانی و استعمارگران دارد.

امام جمعه گرگان مواد مخدر را یک بلا خانمان‌سوز برای دولت‌ها و ملت‌ها برشمرد و اظهار کرد: خیلی از دولت‌ها توان مقابله با مافیای مواد مخدر را ندارند.

آيت‌الله نورمفيدی در ادامه گفت: نداشتن اميد يكی ديگر از راه‌های گرايش به مواد مخدر است، جامعه‌ای كه در آن اميد نباشد، به هر دردی گرفتار می‌شود.

وی با بیان‌اینکه معتاد پس از ترک نیازمند مراقبت‌های گوناگون اجتماعی است، گفت: نبود كار و اشتغال و مشکلات اقتصادی در جامعه معضل ديگر برای ورود مجدد معتاد ترک کرده به مواد مخدر است.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به اثرات مخرب اعتياد به مواد مخدر، گفت: اين پديده خطرناک از دلايل عمده وقوع سرقت‌ها و آمار بالای طلاق و حتی قتل در جامعه است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری مقابله، درمان و پیشگیری را از اقدامات مؤثر و راه‌های جلوگیری از اعتیاد برشمرد و گفت: راه حل اصلی، پیشگیری است که به لحاظ اقتصادی و اجتماعی به صرفه‌تر و عاقلانه‌تر به شمار می‌رود و این عرصه مهم نیازمند اراده جمعی مسئولین و دست‌اندرکاران مربوطه است.

انتهای پیام
captcha